خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی خانه کارگر:

اولین اثر تحریم بر طبقات پایین و کارگران است/ ناامیدی برای دست‌یابی به شغل در حال افزایش است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۰۴۹

عضو شورای مرکزی خانه کارگر گفت: اولین اثر تحریم بر طبقه پایین اجتماعی و کارگر است، افرادی که تحریم را دست کم می‌گرفتند خودشان می‌دانند و خدای خودشان، تحریم زندگی‌زدا، فقر گستر و امیدزدا است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به استان گیلان، نشست کنگره سراسری خانه کارگر (عادی و فوق‌العاده) با حضور ریاست و اعضا در مجتمع کارگران شهید امامی چمخاله برگزار شد.

علی ربیعی در این نشست گفت: متوسط رشد اقتصادی ما در 40 سال بین 2 تا 3 درصد بود در صورتی که در سندهای چشم‌انداز 8 درصد پیش‌بینی شده و این موضوع فاصله ما را با کشورهای دیگر بیشتر کرده و در جامعه کارگری هم تأثیرگذار است.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر ادامه‌داد: فقدان رشد اقتصادی باعث شده صندوق تأمین اجتماعی ناپایدار شود، چرا که کارخانه‌ها شکل نگرفته‌اند و کارگران صنعتی ما رشد پیدا نکرده‌اند، ما صنایع را نوسازی نکردیم که خطرناک است.

وزیر اسبق کار عنوان کرد: تعداد افراد در انتظار شغل و ناامید در دست‌یابی به شغل روزبه‌روز بیشتر می‌شود؛ امروز میانگین بیکاری در بین جوانان 20 تا 30 درصد است، افرادی که نه شغل دارند، نه در حال آموزشند و نه دارای مهارت، در حال افزایش است.  

وی اضافه‌کرد: شغل‌هایی به وجود آمده که کیفیت ندارند، 2 میلیون شاغل در اسنپ و تپسی در یک شهر داریم.

این مسئول بیان کرد: اعلام می‌شود که اشتغال‌زایی شده‌است؛ اما این ها ناامیدکننده‌ترین و ناپایدارترین شغل‌هایی هستند که ایجاد شده‌است.

زیرساخت‌ها برای نیروی کار آینده فراهم نیست

ربیعی اظهار کرد: عدم رشد اقتصادی به گسترش فقر منجر می‌شود، فردی که یک بیماری پیدا می‌کند از دهک خود سقوط می‌کند و در این شرایط سیاست‌گذاری معطوف به حفظ طبقه داشته‌باشیم که ممکن نمی‌شود.

سخنگوی سابق دولت با اشاره به تغییرات جمعیتی در کشور گفت: نیروی کار آینده از نظر سلیقه و ذائقه شغلی متفاوت هستند و برای مواجهه با آن آمادگی نداریم، باید مشاغل خدماتی را افزایش دهیم.گرایش نیروی کار در آینده بر مبنای تکنولوژی خواهد بود و با کاهش پهنای باند و نبود زیرساخت برای آینده با بحران شغل مواجه خواهیم شد.

باید برای جذب نسل جدید در خانه کارگر برنامه‌ریزی شود

عضو شورای مرکزی خانه کارگر درباره خانه کارگر گفت: ما باید در خانه کارگر طوری انعطاف ایجاد کنیم که کارگران نسل جدید هم بین ما جا داشته‌باشند و مشاغل آینده را هم مد نظر قرار دهیم؛ درواقع باید تشکلات انعطاف‌پذیر باشند تا نسل جدید هم برای عضویت گرایش داشته‌باشند.

وی ادامه‌داد: برای حمایت از مشاغل آینده باید برنامه داشته و زیرساخت قانونی را فراهم کنیم.

ربیعی بیان کرد: خانه کارگر یک تشکل اجتماعی و حمایتی برخواسته از طبقه کارگر است و باتوجه به اینکه فقر در جامعه در حال افزایش است ما باید وظیفه خود را بیشتر کنیم و بدانیم چطور از کارگران بیشتر حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رمز اثرگذاری این است که باید تشکل را با جذب نسل جدید و ارتباط بیشتر با اعضا قوی کنیم.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز