خبرگزاری کار ایران

دوچرخه‌سواران خوزستانی با پیام «طبیعت سبز» به شکرستان آمدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۳۶۴

دوچرخه‌سواران خوزستانی با رکباب‌زنی در جاده سبز نیشکر، پیام «طبیعت سبز» را برای سومین جشنواره شکرستان ایران به ارمغان آوردند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، در دومین روز از سومین جشنواره شکرستان، گروه‌های دوچرخه‌سواری «تاریانا» و «آپادانا» هم‌رکاب شدند و با شعار طبیعت سبز و هوای پاک از جاده ساحلی اهواز تا مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا را دوچرخه‌سواری کردند.

رکاب‌زنان‌ خوزستانی پس از طی مسیر، با حضور در نمایشگاه این جشنواره، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، با دستاوردهای صنعت نیشکر، صنایع‌دستی روستاهای پیرامون و غذاها و شیرینی‌های محلی عرضه شده در غرفه‌های مختلف، آشنا شدند.

مسئول باشگاه دوچرخه‌سواری آپادانا در حاشیه بازدید از نمایشگاه در گفت‌وگو با روابط‌عمومی از رویکرد مدیران نیشکر در اهمیت به ورزش و گردشگری قدردانی کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای حضور گروه‌های مختلف ورزشی از سراسر کشور در جشنواره ملی شکرستان شد.

فرید عباسی برگزاری تورهای دوچرخه‌سواری در کشت و صنعت نیشکر دهخدا را اتفاقی مهم برشمرد که پیوند مردم با این صنعت را مستحکم خواهد کرد.

او با اشاره به ایمن بودن جاده‌های واحدهای نیشکری برای دوچرخه‌سواری، اظهار کرد که این جاده‌ها به عنوان یک زیرساخت امن و مطمئن، سبب افزایش حضور حرفه‌ای دوچرخه‌سواران در استان خوزستان می‌شود؛ این اقدام نه تنها به بهبود شرایط ورزشی کمک می‌کند بلکه در توسعه این ورزش در این منطقه نقش بسزایی دارد.

مسئول باشگاه دوچرخه‌سواری آپادانا در ادامه به تنوّع زیستی در مزارع نیشکر هم اشاره کرد و گفت، وجود پرندگان مختلف در این مزارع، نشان می‌دهد که صنعت نیشکر، دوستدار محیط‌زیست است.

عباسی بیان کرد که امیدواریم فضای سبز در خوزستان گسترش یابد و در آینده، شاهد توسعه بیشتر و پیشرفت این حوزه با کاشت گونه‌های مختلف گیاهی و درختکاری در استان باشیم.

بر اساس این گزارش، سومین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان) از یکم تا سوم آذرماه، توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه شهید چمران اهواز در کشت و صنعت دهخدا برگزار شد.

این جشنواره دارای سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی است که در بخش نمایشگاهی بیش از ۵۰ غرفه در حوزه صنایع‌دستی، تولیدات بومی و شیرینی و غذاهای محلی فعالیت دارند؛ تورهای گردشگری دانشجویی و دانش‌آموزی، گشت تفریحی مزارع نیشکر و صنعت، تور دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی، قصه‌گویی و ایستگاه فرهنگی و مسابقات ورزشی بخش جنبی جشنواره را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز