خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت استان:

25 درصد محصولات زراعی آبی قزوین به‌روش تیپ آبیاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۴۸۲

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۵ درصد سطح زیر کشت محصولات زراعی آبی استان به‌روش تیپ آبیاری می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند با اعلام این خبر افزود: در راستای مصرف بهینه آب کشاورزی در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۵ درصد سطح زیر کشت محصولات زراعی آبی استان توسط روش‌های آبیاری موضعی یا تیپ آبیاری شوند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در کشت‌های زراعی پاییزه این میزان به بیش از ۸ هزار هکتار خواهد رسید.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سال زراعی جاری گندم‌کاران استان استقبال خوبی از کاربرد نوار تیپ در مزارع خود داشته‌اند و کارشناسان فنی نیز با انجام مشاوره‌های مربوطه نکات فنی لازم را درباره مصرف بهینه این روش به آنها ارائه می‌کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آبیاری تیپ در مزارع گندم علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب آبیاری منجر به دسترسی یکنواخت مزرعه به آب و در نتیجه عملکرد بیشتر در مقایسه با روش‌های مرسوم است.

جلیلوند خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری حدود ۴۷ هزار هکتار از مزارع پاییزه به زیر کشت گندم آبی خواهد رفت که 6 هزار هکتار از مزارع گندم آبی استان به‌روش تیپ آبیاری می‌شوند که بیش از ۱۲ درصد از سطح کل مزارع گندم آبی استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز