خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان راهداری کشور خبر داد؛

وجود 887 نقطه حادثه‌خیز در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۵۸۱

ایمن‌سازی ۴۴۰ نقطه حادثه‌خیز در دستور کار قرار دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه 887 نقطه حادثه‌خیز در سطح کشور وجود دارد، گفت: از مجموع این نقاط 37 نقطه در استان مرکزی واقع شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این نقاط ایمن‌سازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داریوش امانی در مراسم بهره‌برداری از پروژه ساخت راه روستاهای چهارچریک، ده ذوالفقار، آدینه مسجد و علی‌آباد شازند در استان مرکزی، افزود: ایمن‌سازی 440 نقطه حادثه‌خیز در سال جاری در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور قرار دارد.

وی بر حجم بالای تعداد نقاط حادثه‌خیز در سطح کشور تأکید کرده و ادامه داد: سعی ما بر آن است با وجود تمامی کمبودهای موجود، تمام نقاط حادثه‌خیز را برطرف کرده و در این راستا به تعهداتی که داده‌ایم عمل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به حجم اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام سطح جاده‌ها اشاره کرده و اظهار داشت: حجم اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام جاده‌های سطح کشور 450 هزار میلیارد ریال است و اتمام این طرح‌ها در دستور کار قرار دارد.

امانی تصریح کرد: علیرغم تمام مشکلات اقتصادی و بودجه‌ای موجود، کارگاه‌های جاده‌ای سازمان راهداری در کلیه نقاط کشور فعال هستند. در این راستا روزانه 10 پروژه در سطح کشور آماده بهره‌برداری است که این حجم از آمار و ارقام بی‌نظیر است.

وی به تعداد خدماتی که از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اجرایی می‌شود اشاره کرده و بیان داشت: در سطح جاده‌های کشور 10 هزار خدمت توسط این سازمان ارائه می‌شود. اما باید در نظر داشت که بسیاری از این اقدامات پنهان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تأکید کرد: برای برخی از استان‌های کشور اعتبارات لازم در نظر گرفته می‌شود، اما به دلیل کارکرد و عملکرد ضعیفی که دارند، در پایان سال اعتبارات آنها برگشت می‌خورد.

امانی ابراز داشت: در مقابل استان‌هایی در کشور وجود دارند که به دلیل کارکرد و عملکرد بسیار بالا و قوی، سقف اعتباراتی که برای آنها در نظر گرفته شده را رد می‌کنند و بسیار فعال هستند. این امر نشان از عدم و اراده جدی در این استان‌ها دارد.

وی اضافه کرد: طبق شاخص‌های نظارت و ارزیابی‌های صورت گرفته، مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی در زمینه اجرای طرح‌های راهداری و ارزیابی مدیران در زمره 10 استان برتر کشور قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: سالانه 20 تا 30 نفر از کارکنان سازمان راهداری کشور جان خود را از دست می‌دهند که معرفی آنان به عنوان شهید خدمت در دستور کار قرار دارد.

امانی به لایحه ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرده و افزود: قرار بود وضعیت استخدامی نیروهای دستگاه‌های اجرایی مشخص شود. همچنین مقرر شده بود از طریق این لایحه مشکلات کارمندان راهداری نیز برطرف گردد. امیدواریم این طرح بار دیگر مورد بازنگری قرار گیرد و این مشکل سال آینده برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز