خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تاکستان در مجلس:

علت‌ رد صلاحیت من باید در دادگاه علنی بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۳۳۰

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: به سران سه قوه اعلام کردم، اینجا هم می‌گویم، باید یک دادگاه علنی با حضور من، هیأت اجرایی، فرماندار، رئیس دادگستری و استاندار تشکیل شود تا اتهاماتی که در رد صلاحیت من عنوان‌شده، بررسی شود، اگر صدبار هم رد صلاحیت شوم فدای رهبری می‌شوم؛ اما مسائلی که درباره من گفتند باید ثابت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رجب رحمانی در نشست نمایندگان استان قزوین در مجلس با دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) گفت: مطالبه‌گری باید همیشه وجود داشته باشد، نباید خاموش باشیم و بگوییم به ما ربطی ندارد، آینده نظام و انقلاب مربوط به دانشجویان است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ادامه‌ داد: آینده نظام بسیار روشن است، مردم آن‌قدر ارزش و اهمیت دارند که بسیجی بزرگی مانند شهید سلیمانی را دارند و وقتی روحیه بسیجی در جامعه حاکم باشد، مسئولین نظام برای کمک به مردم نباید حس ریاست داشته باشند، باید خدمتگزار باشند.

اقدامات مجلس مورد کم‌لطفی قرار گرفت

وی بیان کرد: کشور رئیس نمی‌خواهد، بلکه خدمتگزار می‌خواهد و هر کس برای ارتقای انقلاب عالمانه و معتقدانه گام بردارد بسیجی است.

این مسئول ادامه‌داد: مجلس کنونی را رهبری بارها مورد توجه قرار داده و اقدامات خوبی صورت‌گرفته، قانون اقدام راهبردی و دفاع از منافع ملی از جمله آن‌هاست که در حوزه هسته‌ای بسیار مفید بود، در مجموع در این دوره از مجلس اقدامات خوبی صورت گرفت اما مورد کم‌لطفی برخی افراد قرار گرفت.

وی درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: به این موضوع اعتراض داشتیم و به شورای نگهبان هم نامه زدیم.

رحمانی اظهار کرد: اینکه رهبری گفتند نمایندگان در عزل و نصب دخالت نکنند، بسیار حکیمانه است، همچنین رهبری به مشورت تأکید دارند، هیچ‌کس به‌اندازه نمایندگان، استان را نمی‌شناسد و این کار به پیشرفت و ترقی استان کمک می‌کند، یک نماینده، نماینده کل کشور است و در حوزه محدوده خود حق دارد نظر خود را بگوید.

مردم منطقه خود را به استاندار و وزیر نمی‌فروشم

نماینده مردم تاکستان در مجلس در پرسشی که درباره رد صلاحیت او بود، گفت: در استان قزوین و کشور کسی را نداریم که از یک شهرستان هفت دوره رأی آورده باشد، با تخریب‌ها و سم‌پاشی‌ها ما رویین تن شدیم؛ مردم منطقه خود را نه به استاندار می‌فروشم و نه به وزیر، مردم ولی نعمت ما هستند، نه وزیر و استاندار.

وی ادامه‌داد: در دوره اصلاحات مواضعی داشتم که گفتند تند است و ممکن است از نظر سیاسی محو شوی، اما به نفع مردم بود و برای همین گفتم.

این مسئول بیان کرد: خاک عالم بر سر نماینده‌ای که نمایندگی او بر چند بخشدار و مسئول متکی باشد، کار مردم مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رحمانی عنوان کرد: 10 هزار میلیارد اعتبار قزوین است، بارها گفتیم شفاف نشان دهید برای تاکستان چه کار کردید.

نماینده مردم تاکستان در مجلس بیان کرد: بر چه اساسی 189 هکتار زمین کشاورزی تغییر کاربری داده شده، چرا به بهانه مبارزه با فساد جلوی توسعه شهرستان را گرفتید؟ پدر بزرگ من اولین ثروتمند تاکستان بود، استعلام بگیرید در 224 هکتار زمین بالای کمربندی من حتی 224 سانت آن را هم نگرفته‌ام.

استاندار تاکنون چندبار به بخش‌ها سر زدهاست

این مسئول ادامه‌داد: با ۱۲ استاندار کار کردم، قزوین یک صدم کشور است، رئیس‌جمهور به همه استان‌ها سفر کرده، شما چند بار بخش‌ها را سر زدید؟ چه زمانی جلسه گذاشتید تا موضوع‌ها را بررسی کنید؟

وی اضافه‌کرد: روستاهای شهرستان من از بی آبی آتش گرفتند، برای پیگیری حقوق مردم کجا رفتید؟ من تا آخرین نفس پای حقوق مردم هستم و تا روزی که بتوانم خدمت کنم به میدان می‌آیم، بگویید مردم ما را کنار بگذارند.

رحمانی عنوان کرد: در یک دوره ۱۰ صبح من را رد صلاحیت کردند، رو کم کنی بود، اما من جز خدا از کسی نمی‌ترسم، چیزی نمی‌خواهم، فقط باید شفاف سازی شود.

وی ادامه‌داد: من برای انتخابات‌های مختلف ۱۰ دور رأی آوردم، این لطف خدا است، اما به من گفتند زمین‌خوارم، فسق و فجور دارم، آیا مردم اشتباه کردند که ۱۰ دور به من رأی دادند؟ آیندگان خواهند دید استاندار در حد و قواره استان قزوین و شهر شهید رجایی نیست، ممکن است آدم خوبی باشد اما استاندار خوبی نیست.

نماینده مردم تاکستان در مجلس بیان کرد:  گفته شده که این را حذف می‌کنیم! خدا آدم را حذف می‌کند تو چه کاره هستی که حذف کنی.

این مسئول گفت: هفت پروژه ملی گرفتم، برای استان و تاکستان کار کردم که البته وظیفه‌ام است، صدبار مرگ بر من اگر برای پست و نفس باشد.

نیروهایی که برای انقلاب کار کردند را قلع و قمع کردید

 وی اضافه‌کرد: نیروهایی که برای دولت کار کردند، قلع و قمع کردید، عمر مدیریتی در این دوره از استانداری شش ماه بود، فرماندار متدینی را گذاشتند اما چرا از او دفاع نکردی، در این مدت فرمانداری‌های شهرستان قزوین، سرپرست بودند، اینکه وضع مملکت‌داری نیست، این ضعف و ناتوانی را نشان‌می‌دهد.

رحمانی ادامه‌داد: حتی به دهیاران گفتند اگر به دفتر نماینده سر بزنی خوب نیست، خیلی ضعف است؛ منطقه ویژه اقتصادی ما خوابیده تو چه کار کردی؟ استاندار امامی بود که کار می‌کرد و به مناطق سر می‌زد، کاری به راست و چپ نداریم کسی که انقلاب و رهبری را قبول دارد خوب است.

وی ادامه‌داد: به کسی که نظام او را هفت دور نماینده کرده، می‌گویند سوء شهرت دارد، این موضوع‌ها باید شفاف‌سازی و روشنگری شود.

تاکنون از کسی که منافع عمومی را لگدمال کرده دفاع نکرده‌ام

رحمانی درباره حمایت از غفاری گفت: در عمرم از کسی که منافع عمومی را لگدمال کرده دفاع نکردم و نمی‌کنم، غفاری ۱۴۶ میلیارد تومان بدهکاری مالیاتی دارد، ۳۷ میلیارد هم جریمه دارد، اما سؤال من این است جواز او را چه کسی صادر کرده، چه کسی باید نظارت می‌کرد؟ در زمان دادستان وقت اعلام شد که اگر ظرف 10 روز اسناد را نیاورند، شرکت بسته می‌شود اما یک سال و نیم گذشت تا مسئولین شرکت دستگیر شدند، برخی افراد سود کلان بردند که باید رسیدگی شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اضافه‌کرد: اگر این را خوب کنترل می‌کردند ۲۳ شرکت دیگر سر کار نمی‌آمد، چطور وقتی یک مرغ فروشی گران‌فروشی یا تخلف می‌کند، سریع جریمه و پلمب می‌شود اما برای این شرکت نظارت نبوده؟ چه کسانی مسئولیت داشتند و کار نکردند؟

وی ادامه‌داد: بدون توضیحات کامل فعالیت خود را به آقای مکارم اعلام‌کردند، واقعیت را نگفتند و نامه گرفتند که این کار اشکالی ندارد و برسر در شرکت نصب کردند، آن‌هایی که تقدیرنامه کتبی نوشتند باید پاسخ‌گو باشند من تقدیرنامه کتبی نداشتم؛ در هر صورت از این موضوع نباید بهره‌برداری سیاسی کرد.

این مسئول بیان کرد: فقط در یک مورد حرکت خوبی درباره این شرکت صورت گرفت و آن هم فعالیت تولیدی و تأسیس سردخانه بود، فقط این مورد را تایید کردم که در نهایت سرمایه آن از تاکستان بیرون نمی‌رفت و می‌ماند.

ممنوعیت قراردادهای سفید امضا برای کارگران

وی درباره صندوق بازنشستگی گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کمک شد که امسال هم ۷۲ هزار میلیارد تومان بود، همچنین افزایش حقوق بازنشستگان را پیگیری کردیم، بیمه روستاییان و عشایر هم از افتخارات این مجلس است.

رحمانی ادامه‌داد: در حوزه امنیت شغلی، قراردادهای سفید امضا ممنوع شده و جلسات مختلفی برای پیگیری مسائل کارگری برگزار شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز