خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس مطرح کرد؛

تشریح ۱۰ کارگروه قرارگاه جهادی اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۳۷۶

سرمایه‌گذاری در تمامی نقاط استان عادلانه توزیع می‌شود

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس گفت: آسیب‌شناسی‌های متعددی در حوزه‌های مختلف اقتصادی فارس به‌ویژه در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری، تنظیم بازار، واردات ، صادرات و اشتغال انجام گرفت و در نهایت مدل قرارگاه جهاد اقتصادی و سرمایه‌گذاری کوثر تعریف شد.

به گزارش ایلنا، مهدی خادمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به راه اندازی نخستین قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کشور در فارس که با رویکرد نگاه تحول‌گرای انقلابی برای رشد و توسعه اقتصادی استان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: پیشنهادات ما در یک کارگروه ویژه به صورت تخصصی رسیدگی و پذیرفته شد که بحث اقتصادی استان با محوریت همین قرارگاه پیش رود؛ استاندار نیز پذیرفتن که مباحث اقتصادی استان در این قرارگاه مطرح شود.

وی با بیان اینکه درعرصه تولید و بحث سرمایه گذاری درگیر مسئله تحریم و در تامین مواد اولیه با مشکلاتی  مواجه هستیم، تصریح کرد: انتخاب واژه قرارگاه  به دلیل قرار داشتن کشور در شرایط جنگ اقتصادی است ؛ در طول جنگ‌ تحمیلی به صورت مداوم این موضوع تکرار شد و امروز به صورت ویژه مسئولان نظام و حاکمیت آن را پذیرفته اند که این یک جنگ تمام عیار اقتصادی است.

خادمی مهمترین مولفه در جنگ اقتصادی را شیوه های متنوع تحریم عنوان کرد و گفت: مسائل و مشکلات ارزی از یک سو و مشکلات سرمایه گذاری در تبادلات تجاری و مالی از سوی دیگر کشور را دچار چالش کرده است.

در حوزه پتروشیمی و نفت با تحریم ۱۰۰ درصدی مواجهیم

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس تاکید کرد: در حوزه پتروشیمی و نفت با تحریم ۱۰۰ درصدی مواجهیم و قابلیت تامین کالاهای مورد نیاز نیست.

وی با اشاره به اینکه شرایط برای جذب سرمایه گذاری ، اقتصاد و دارایی، حوزه های گردشگری و شرح وظایف قانونی به صورت ویژه دنبال می شود، گفت: فارس با پیشینه کشاورزی و مذهبی از حیث منابع انسانی استانی برخودار است، اما رشد و توسعه در آن شکل نگرفته است؛ در دو ساله دولت سیزدهم شاخصه های اقتصادی رشد خوبی داشته اند اما راضی کننده نیست و امیدواریم عقب ماندگی ها جبران شود‌.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس با اشاره اینکه استاندار فارس به صورت مستقیم روز‌های شنبه و چهارشنبه در این قرارگاه حضور دارند و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مباحث محتلف اقتصادی را رو در رو بررسی می کنند، ادامه داد: متقاضیان برای حضور در این قرارگاه باید درخواست خود را به واحد حقوقی دبیرخانه در استانداری فارس ارائه دهند تا ظرف کمتر از دو هفته، برای زمان حضورشان در قرارگاه برنامه‌ریزی شود.

توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در تمامی نقاط استان

خادمی یکی از اهداف تشکیل این قرارگاه را توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در تمامی نقاط استان برشمرد و عنوان کرد:کارگروه‌ استعدادیابی، کارگروه سرمایه‌گذاری، کارگروه ماده ۳۳ که به موضوع پایش و پالایش اراضی واگذار شده به سرمایه‌گذاران را دنبال می‌کند، کارگروه احیاء واحدهای راکد، کارگروه دیپلماسی اقتصادی، کارگروه دانش بنیان‌ها، کارگروه‌ امور شهرستان‌ها، کارگروه دستیار مردمی انصار و کارگروه رسانه و فضای مجازی، ۱۰ گروهی هستند که در قرارگاه جهادی اقتصادی و سرمایه‌گذاری کوثر فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه این قرارگاه قصد دارد فرهنگ سرمایه‌گذاری را در تمامی نقاط استان نهادینه کند، گفت: متاسفانه رشد و توسعه اقتصادی به صورت عادلانه در شهرستان‌ها از شمال تا جنوب استان انجام نشده است و یکی از اهدافی که قرارگاه سرمایه‌گذاری دنبال می‌کند، توزیع عادلانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در تمام نقاط استان است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه در دولت سیزدهم در کنار رفع مسائل و مشکلاتی که حاکمیت به عنوان یکی از شرح وظایف اصلی دنبال می‌کند و بحث اقتصادی به عنوان اولویت اول دستگاه‌های اجرایی تکلیف شده است، اظهار کرد: به‌طور کلی در استان‌ها، معاونت‌های هماهنگی در حوزه اقتصادی به عنوان نماینده حاکمیت، مسئولیت هماهنگی شرح وظایف اقتصادی همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها را به عهده دارند.

وی افزود: انتظار می‌رود که مسائل و مشکلات عمده اقتصادی و پیگیری رشد شاخص‌های توسعه استان را معاونین هماهنگی شورای اقتصادی دنبال کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس گفت: با شکل‌گیری این قرارگاه مدت‌زمان صدور مجوز‌ها برای پروژه‌های متوسط و کوچک از بیش از دو سال به شش ماه کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در آذرماه امسال همایش منطقه‌ای سرمایه‌گذاری با محوریت شهرستان فسا برگزار خواهد شد و در این همایش علاوه بر تقدیر از فعالان اقتصادی، بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با این منطقه ارائه و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز