خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار قزوین:

قزوین جزء پنج شهر دوستدار دوچرخه در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۸۴۴

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین گفت: شهر قزوین از لحاظ قدمت جز ۵ شهر دوستدار دوچرخه در کشور است و احداث ایستگاه‌ها و مسیرهای دوچرخه از مواردی است که در یان شهر به آن توجه شده است.

به گزارش ایلنا، اسماعیل عرشیان گفت: شهرداری در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل پاک و احداث مسیر دوچرخه در راستای سلامت شهروندان قزوینی گام‌های مؤثری برداشته‌ است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین افزود: فرهنگ‌سازی، انتخاب شیوه درست حمل و نقل در هسته مرکزی شهر برای عابر و دوچرخه و خانواده‌ها، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل پاک، توسعه و ترویج کاربرد سیستم دوچرخه شهری در سفرهای کوتاه درون‌شهری (زیر ۵ کیلومتر) از الویت‌های اصلی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین است.

وی بیان کرد: میزان دی‌اکسید کربن تولید شده در مقیاس گرم به‌ازای هر کیلومتر سفر مسافران در کشورهای در حال توسعه برای هر نفر مسافر در پیاده روی و دوچرخه معمولی، تقریباً صفر است.

عرشیان خاطرنشان کرد: احداث ۳۲۰ ایستگاه دوچرخه، احداث مسیر دوچرخه، ایمن سازی مسیرهای دوچرخه، بازسازی و به‌روز رسانی مسیرهای دوچرخه با استفاده از روش‌های نوین برای اولین بار در کشور در کهن شهر قزوین انجام شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز