خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت استان خبر داد؛

تحقق بیش از ۹۰ درصدی کشت پاییزه در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۰۳۸

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون بی شاز 90 درصد برنامه ابلاغی برای کشت پاییزه در استان قزوین محقق شده است که میزان مطلوبی است.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند گفت: بر اساس برنامه ابلاغی باید 47  هزار هکتار گندم آبی و ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم دیم در مزارع کشاورزی این استان کشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در سال زراعی جاری تاکنون در ۴۶ هزار و ۷۸۵ هکتار از مزارع گندم آبی و ۱۰۵ هزار و ۹۸۵ هکتار گندم دیم کشت شده است.

وی عنوان کرد: در مزارع گندم آبی ۳۴ هزار و ۹۰۵ هکتار با دستگاه خطی کار و ۱۰۵ هکتار با دستگاه کمبینات و ۴۸۰ هکتار نیز به صورت کشت روی پشته انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: در کشت گندم دیم ۹۷ هزار و ۲۴۵ هکتار با دستگاه عمیق کار، یک‌هزار و ۳۲۰ هکتار با کشت مستقیم و ۵۷ هزار هکتار هم از طریق خاک‌ورزی حفاظتی کشت شده است.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری ۲۸ هزار و ۹۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت جو آبی و 5 هزار و ۶۳۶ هکتار هم به کشت جو دیم رفته است که این میزان در برنانه ابلاغی باید به ترتیب 30 و 8 هزار هکتار باشد.

این مسئوا ادامه داد: سطح سبز جو آبی در حال حاضر ۲۴ هزار و ۳۱۵ هکتار و سطح سبز جو دیم ۵۱۰ هکتار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز