خبرگزاری کار ایران

افتتاح مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۷۴۸

مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر با کمک بانی خیر حاج فرهاد مهرپور امروز 11 آذرماه در بیمارستان چمران شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع خیرین تامین سلامت فارس در این مراسم با بیان اینکه حدود 2هزار خیر و بانی نیک اندیش با مجمع خیرین فارس در ارتباط هستند، گفت: این خیرین هر کدام برای خود الگو بوده و خصوصیت خیر گرامی حاج فرهاد مهرپور احترام به تصمیم های کارشناسی و اولویت بندی سیستم سلامت از ابتدای ساخت این مرکز تاکنون است.

علی اکبر رامجردی افزود: زیربنای این مرکز ابتدا کمتر از یکهزار متر پیش بینی شده بود اما با توجه به کمبود زمین و با کمک و قبول حاج فرهاد مهرپور خیر نیک اندیش این مرکز، ساختمان از دو طبقه به ۷ طبقه تبدیل شد.

وی ادامه داد: کاربری این ساختمان ‌مسائل خاص خود را داشت واز اول  برای بحث «هاسپیس»  طراحی شده بود و بعد از 10 سال امروز و به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی درمان  طب تسکینی و بیماران سرطانی در این مرکز مراقبتی با هم تلفیق شدند.

افتتاح مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر در شیراز

رئیس مجمع خیرین تامین سلامت فارس با بیان اینکه این مرکز اولین ساختمانی است که قبل از افتتاح خدمت رسانی در آن شروع شده است، گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای ساختمان این مرکز هزینه شده و تجهیز و تاسیسات آن توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام گرفته است.

خیرین برای استان برکت آورده و آبرو ایجاد کردند

استاندار فارس نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه کار خیر استمرار لازم دارد، گفت: حرکت در مسیر رضایت خداوند قطعاً با پاداش همراه است و علاوه بر بهره اخروی، خداوند به زندگی‌های معمولی و دنیوی ایشان نیز برکت می‌دهد.

 محمدهادی ایمانیه ادامه داد: بین بستری بودن در بیمارستان‌ها و شرایط ویژه بستری بودن در بخش‌های بیمارستانی و بازگشت به خانه، یک مرحله‌ای لازم است که به‌عنوان طب متعالی می‌توان از آن نام برد؛ برخی افراد امکان ماندن در منازل را ندارند و نیاز به یک مرحله بینابینی دارند که باید سپری شود.

افتتاح مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر در شیراز

وی تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود، دوره اهمیت دادن به بیمارستان‌ها به شکل قبلی پایان یافته است و باید طب متعالی و طب در منزل و طب در کنار خانواده به عنوان یک مرحله میانی رونق بیشتری یابد.

استاندار فارس افزود: با تحقق این مُهِم از یک طرف تخت‌های بیمارستانی برای بیمارهای اورژانسی و حاد تخلیه می‌شود و از طرف دیگر شرایط منزل برای حضور بیمار مهیا نیست که از این مراکز استفاده می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از خیر این مرکز، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجمع خیرین سلامت، مدیران بیمارستان شهید چمران، گفت: امروز شاهد به نتیجه رسیدن یکی از اقدامات بسیار خوب، ارزشمند، مفید و اولویت‌دار حوزه سلامت استان هستیم که الگویی برای سایر استان‌ها خواهد بود.

ایمانیه از خیرین استان به‌ویژه خیرین عرصه سلامت تقدیر کرد و گفت: خیرین برای استان برکت آورده و آبرو ایجاد کردند، در هر جایی که هستیم به شما افتخار می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز