خبرگزاری کار ایران

لرستان ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۲ میلیون اصله نهال را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۸۰۵

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: این استان ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۲ میلیون اصله نهال را دارد.

به گزارش ایلنا، حسین میرزایی روز شنبه - یازدهم آذر ماه - در آغاز عملیات طرح کاشت چهار میلیون اصله نهال درکمربند سبز شرق خرم آباد، با بیان اینکه جانمایی نهال‌ها در شهرستان‌های استان انجام شده است اظهار کرد: طرح کاشت نهال به مدت چهار سال در کشور اجرایی می شود و سهم استان‌ها مشخص شده که در لرستان هر ساله هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نهال کاشته خواهد شد.

وی افزود: از تعداد نهال های تولید شده در لرستان، یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله مربوط به بخش دولتی و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال توسط بخش خصوصی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: طی برنامه چهار ساله طرح مردمی کاشت نهال ۳۰ میلیون اصله نهال، معادل سالانه هفت و نیم میلیون اصله باید در لرستان کشت شود.

میرزایی با بیان اینکه پنج  نهالستان فعال دولتی در لرستان وجود دارد که طی یک سال گذشته افزایش ظرفیت داشته‌اند گفت: طرح کاشت نهال به صورت صد در صد مردمی، تا پایان فروردین ماه امسال در لرستان ادامه دارد.

وی افزود: ایران از کشورهایی است که پوشش جنگلی کمی دارد و در حد استاندارد جهانی نیست، بنابراین لازم است تلاش بیشتری در راستای کاشت نهال برای رسیدن به نرم استاندارد جهانی و حتی بالاتر از آن در ایران صورت گیرد.

میرزایی با بیان اینکه برخی کشورها بالاتر از ۷۵ درصد مساحت جنگلی دارند، یادآورشد: لرستان در حوزه فضای سبز شهری نیز نسبت به نرم جهانی و کشوری پایین‌تر است ، بنابراین نیاز به تلاش بیشتری برای توسعه مساحت جنگلی لرستان و فضای سبز شهری احساس می شود.

وی افزود: طرح کاشت یک میلیارد درخت براساس برنامه‌ریزی چهار ساله می‌باشد و گونه‌های درخت عمده توسط مردم به صورت چند منظوره مثمر و غیر مثمر و بخش زیادی از آن نیز توسط شهرداری، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها تولید می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: سعی شده گونه‌ها در نهالستان ها براساس بومی منطقه و سازگار با شرایط آب و هوایی استان انتخاب شوند و بیشتر شامل زردآلو ،بادام ،گردو، انار پسته وحشی، اکالیپتوس و صنوبرمی باشند.

وی تاکید کرد: نگهداری و حفاظت از نهال‌های کاشته شده از مرحله کاشت آن مهم‌تر است و همت جهادی می‌طلبد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز