خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

بیش از 25 هزار معلول تحت پوشش برنامه‌های توانمندسازی بهزیستی قزوین هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۹۰۳

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: درحال حاضر 25 هزار و 177 نفر معلول تحت پوشش برنامه‌های توانمندسازی بهزیستی قرار دارند که برای آن‌ها خدمات متنوعی انجام می‌شود.

علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قروین با اشاره به فعالیت‌های دفتر توانبخشی و مراقبتی بهزیستی استان گفت: در بهزیستی مراکز ارائه دهنده خدمات به صورت روزانه، شبانه روزی، ارائه خدامات توانخشی در منزل و جامع به گروه‌های هدف فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: نیازهای مراقبتی، بهداشتی و درمانی بیماران روانی مزمن از طریق ایجاد توسعه و ارتقاء خدمات در مراکز شبانه روزی درمان و توانبخشی، مراکز  ارائه خدمات مراقبت در منزل و خانه‌های نیمه راهی بیماران روانی مزمن انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از تاسیس مراکز غیردولتی توانبخشی گسترش و ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی،  توانبخشی و مراقبتی به گروه هدف در جهت نیل به توانمندسازی آنان  و کاهش تصدی‌گری دولت  است، همچنین گروه‌های مردم نهاد هم می‌توانند در این حوزه‌ها فعالیت داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: درحال حاضر 37 مرکز نظارت برمراکز توانبخشی شبانه روزی، مراکز ویزیت درمنزل و مراقبین در منزل و خانه‌های کوچک در سطح استان ‌فعال هستند.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 486 نفر حق پرستاری خانواده محور و 20 هزار و 945 نفر از توانخواهان مستمری دریافت می‌کنند.

دهباشی‌پور بیان کرد: در دفتر توانبخشی روزانه 23 مرکز فعالیت دارند، 5 هزار و 99 نفر از تامین تجهیزات توانبخشی، 32 نفر از کاشت حلزون و 125 نفر هم از خرید خدمت از کلینیک‌های توانبخشی استفاده کردند.

وی عنوان کرد: در دفتر توانمندسازی فعالیت‌ها به شکل بازتوانی و بهبود وضعیت جسمی، روانی، اجتماعی، خانوادگی، حرفه‌ای، آموزشی و اقتصادی فرد معلول در بالاترین حد ممکن انجام می‌شود تا در صورت امکان مستقل زندگی کنند که حدود 23 نوع فعالیت متنوع را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: درحال حاضر 540 نفر از معلولین ضایعه نخاعی حق پرستاری دریافت می‌کنند و 6 هزار و 292 نفر از معلولان در برنامه cbr عضو هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز