خبرگزاری کار ایران

انتقاد رئیس اتاق بازرگانی از مسئولان استان صنعتی یزد؛

مدیران استان تفسیرهای سلیقه‌ای در اجرای قوانین دارند/چالش فعالان صنعتی با مدیران میانی در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۹۰۴

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با بیان اینکه اجرای قانون باید به حل مشکلات مردم منجر شود گفت: مدیران استان تفسیرهای سلیقه‌ای در اجرای قوانین دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مجتبی دستمالچیان شنبه شب در نشست کارگروه توسعه صادرات استان یزد که در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد اظهار داشت: قانون و در همه جای کشور یکسان است ولی تفسیر از قانون در استان یزد فرق دارد.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف با مسئولان میانی استان مسئله و چالش دارند افزود: در استان به شدت مشکل داریم در حالیکه در استان‌های دیگر نگاه مدیران میانی به مسائل مربوط به حوزه صنعت و بازرگانی راحت تر است و کارها زودتر حل می‌شود.

دستمالچیان با بیان اینکه در مدیران استان‌های دیگر در مقایسه با یزد تعامل با صنعت گر و تولید کننده بیشتر وجود دارد ادامه داد: مدیران هم باید شهامت داشته باشند و از آیین نامه و قوانین برای رفع موانع تولید و کمک به صنعت گر و بازرگان استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با ابراز تاسف از اینکه تفسیرها در قوانین بویژه در گمرک یزد باعث مشکل برای ما شده است عنوان کرد: قانون یزد با اصفهان و کرمان فرق نمی‌کند ولی در استان‌های دیگر حس همراهی بیشتری با صنعتگر و بازرگان و تولیدکننده و کارآفرین وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه در یک جبهه هستیم و تقاضای همکاری و مساعدت بیشتر از مسئولان استان را داریم اظافه کرد: همراهی مسئولان باعث می شود کارها آسان تر انجام شود.

استاندار یزد: راهبرد صادراتی برای محصولات استان یزد وجود ندارد

استاندار یزد هم در این نشست گفت: در حال حاضر راهبرد و استراتژی برای صادرات محصولات استان وجود ندارد و کشورهای هدف نیز مشخص نشده و لذا هیچگونه برنامه ریزی اصولی قابل اجرا نیست.

وی با بیان اینکه فرد گرایی در حوزه تجارت در دنیای امروز جواب نمی دهد ادامه داد: دولت تسهیلات و زیر ساخت ها را فراهم می کند اما بانک نمی تواند همه نیارهای بخش خصوصی را تامین کند لذا باید مسیر دومی هم دیده شود تا با راهکارهای جدید در راستای افزایش صادرات اقدام شود.

استاندار یزد گفت: مشکلات صادراتی هم باید اصلاح شود و نباید فقط به یک کشور محصولات صادر شود و صادرات محصولات به چندین کشور به عنوان هدف باید انجام شود تا در صورت هر گونه مشکل، توقف صادرات را نداشته باشیم و جایگزین هم وجود داشته باشد.

فاطمی گفت: فعالیت اتاق بازرگانی یزد باید عمدتا در مسیر بازرگانی باشد و راهبرد صادرات استان را در حوزه محصولات استان تدوین کند تا از طریق این راهبرد هر گونه صادرات انجام شود و هر گونه مشکل اداری نیز باید در همین کارگروه ها رفع شود اما نیاز به مدل و راهبرد عملیاتی داریم تا مشکلات مشخص و سپس برای اصلاح آن اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز