خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان؛

بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۱۰۷

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در لرستان ۲ هزار و ۵۱ هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

به گزارش ایلنا، بهزاد شاکرمی روز یکشنبه - دوازدهم آذر ماه - در حاشیه بازدید از بافت‌های فرسوده استان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای قانون نهضت ملی مسکن موظف به بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده است، اظهار داشت: در لرستان ۲ هزار و ۵۱ هکتار بافت فرسوده داریم که باید ظرف ۴ سال ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد در این بافت‌ها بهسازی و نوسازی شود.

وی از اختصاص برخی مشوق‌ها ازجمله تخفیف پروانه ساختمانی و خدمات نظام مهندسی برای بهسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده استان خبر داد و افزود: افزایش تراکم ساخت در بافت‌های فرسوده را بسته به نوع بافت، کوچه و محله از دیگر مشوق‌ها عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به جدیدترین تسهیلات در بافت‌های فرسوده گفت: از ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداختی در بافت‌های فرسوده ۱۸۵ میلیون تومان صفر در صد است و مابقی در قالب نهضت ملی مسکن پرداخت می‌شود.

شاکرمی تصریح کرد: این مشوق‌ها فرصت مناسبی برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده است.

وی از شهرداران استان درخواست کرد، بسته‌ها و مشوق‌های خاص شهر خود را در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده مطرح کنند تا در کمیسیون ماده ۵ و ستاد بازآفرینی شهری مصوب شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تاکید کرد: شهرداری‌های استان ظرف یک هفته پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده را در سامانه شرکت بازآفرینی ایران بارگزاری کنند، چون عملکرد شهرداران بر اساس عملکرد آنها در بافت‌های فرسوده ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز