خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان:

سرشماری هوبره در منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع اله آباد انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۵۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: براساس سرشماری هوبره در منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع اله آباد تعداد این پرونده در زیست‌های استان قزوین افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، سعیده خضیر گفت: همزمان با سایر استان‌های کشور، سرشماری از پرنده هوبره در زیستگاه‌های استان قزوین انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: در این سرشماری که به طور همزمان، زیستگاه این گونه پرنده در استان قزوین مورد پایش قرار گرفت، تعداد هوبره نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی عنوان کرد: هوبره پرنده‌ای بیابانی است و اقلیم‌های بیابانی و نیمه بیابانی کویری با پوشش گیاهی استپی دارای بوته‌های پراکنده و تنک را می‌پسندد.

این مسئول ادامه داد: این پرنده می‌تواند بصورت بومی یا مهاجر در این زیستگاه‌ها وجود داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: جمعیت گونه ذکر شده در سال‌های اخیر بدلیل شکار بی رویه و تخریب زیستگاه‌ها در حال کاهش است به طوری که در لیست قرمز IUCN  به عنوان گونه آسیب پذیر(vu)  قرار گرفته و در ایران نیز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان گونه حمایت شده معرفی شده است.

خضیر یادآور شد: منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع اله آباد با مساحت 32474  هکتار در شرق استان حدفاصل شهرهای آبیک و بوئین زهرا واقع شده است و تنها زیستگاه پرنده ارزشمند هوبره در استان محسوب می‌شود که از سال 1392 به منظور بهبود زیستگاه و جمعیت هوبره و پرندگان مهاجر آبزی به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز