خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر شیراز خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۶۲۴

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در حال حاضر شورای این کلان‌شهر در حال برنامه‌ریزی برای تدوین چشم‌انداز ۲۰ ساله است تا با مشخص شدن رویکردها و سیاست‌های کلی، پروژه‌های مرتبط تعریف شود.

به گزارش ایلنا، رضا محمدیان در جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: در سیاست‌گذاری شهری به‌ویژه در بخش پروژه‌های زیرساختی و توسعه شهر، باید پروژه‌های اولویت‌دار و دارای اهمیت بیشتر، در اولویت قرار گیرند و توجه بیشتری به آن‌ها شود.

این مقام شورای اسلامی شهر در حوزه عمران و فرهنگ افزود: در کلان‌شهری همچون شیراز که پتانسیل‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مهندسی و تجاری مختلفی دارد و به‌عنوان شهری مهم در جنوب کشور مطرح بوده، نیاز است که در توسعه زیرساخت‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اجرایی به‌صورت منسجم، یکپارچه و کوتاه و بلندمدت انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: متأسفانه آنچه با آن مواجهیم در یک دوره تصمیماتی اتخاذ  و هزینه‌هایی می‌شود و مشاور طرحی را ارائه می‌دهد، اما به دلیل تغییر مدیریت‌ها، آن برنامه کنار گذاشته می‌شود و مجدداً برنامه‌ریزی، مطالعه و مشاوره جدید انجام می‌شود که این اقدام خود موجب اتلاف وقت خواهد بود.

محمدیان تأکید کرد: ضرورت دارد برنامه‌های کوتاه و بلندمدت تعریف و تدوین شود و مدیران ادوار مختلف، مکلف به اجرای برنامه‌ها باشند و بر اساس سلیقه شخصی خود برنامه اجرایی دستگاه‌ها را تغییر ندهند و یک مدیر باید به شورای برنامه‌ریز یا سیاست‌گذار یا مشاور و برنامه‌ریزی که برنامه را تعریف و تدوین کرده است، اطمینان کند.

وی با توجه به لزوم برنامه‌محور بودن  در شهرداری شیرازو تدوین برنامه‌های 5 ساله در دوره‌های گذشته تصریح کرد: در حال حاضر نیز شورای اسلامی شهر شیراز در حال برنامه‌ریزی برای تدوین چشم‌انداز ۲۰‌ساله است تا با مشخص شدن رویکردها و سیاست‌های کلی، پروژه‌های مرتبط تعریف شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از هدف‌گذاری برای اجرای بیش از ۸۰ تا ۹۰ پروژه شاخص بر اساس رویکردهای کلی توسعه این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این تعداد علاوه بر پروژه‌های ریزودرشت و خدماتی است که می‌تواند در دوره چندساله پیش روی شهر شیراز تحول بسیار خوبی را برای کلان‌شهر شیراز ایجاد کند و در توسعه زیرساخت‌های شهر شیراز مؤثر باشد.

محمدیان خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمران، حمل‌ونقل، گردشگری، خدمات و محیط‌ زیست شهری تعریف‌ شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: ازآنجاکه شیراز، یک شهر تاریخی و فرهنگی است و از گذشته به شهر فرهنگ، ادب و هنر مشهور بوده است و به فرمایش مقام معظم رهبری به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) معرفی شد، پس باید ارتقای این کلان‌شهر درخور جایگاه شهر غنی آن باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز