خبرگزاری کار ایران

ساماندهی متکدیان در قرارگاه اجتماعی مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۳۸۹

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ساماندهی متکدیان در قرارگاه اجتماعی مشهد آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین باغگلی بابیان این خبر اظهار کرد:حمایت از متکدیان و نیازمندان به دلیل هویت زیارتی شهر مشهد بیشتر از سایر شهرهاست.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین نظر سنجی از مردم مشهد ۷۶ درصد پاسخ دهندگان اظهار داشته اند که در یک سال گذشته یکبار به متکدیان معابر شهری کمک کرده اند. این اقدام مردم و زائران ناشی از فرهنگ خیرخواهی و‌دلسوزی است، اما متکدیان حرفه ای از این احساسات سو استفاده می کنند.

باغگلی با اشاره به اینکه برای کاهش تکدی گری در مشهد ساماندهی موثر آنان در دستور کار قرارگاه اجتماعی قرار گرفته است تصریح کرد: از این طریق نیازمندان واقعی از حمایت های اجتماعی محله و تشکل های مردمی برخوردار خواهند شد.

معاون شهردار همچنین بیان کرد: هدف اصلی قرارگاه اجتماعی مشهد هم افزایی با سازمان و‌ نهادها و بهره گیری از ظرفیت های مردمی در ساماندهی آسیب های اجتماعی است.

وی در خصوص پروژه های قرارگاه اجتماعی گفت: اولین پروژه قرارگاه اجتماعی در خصوص ساماندهی متکدیان، فرهنگ سازی کاهش تکدی گری از طریق تولید محصولات فرهنگی است.

باغگلی ادامه داد: آسیب دیدگان اجتماعی پس از شنایی و جمع آوری در خانه سبز رسیدگی و در قرارگاه اجتماعی ساماندهی خواهند شد. این ساماندهی شامل تحویل به خانواده است و یا تحت پوشش نهادهای اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص همکاری قرارگاه اجتماعی با سایر نهاد نیز گفت: به همین منظور با مجوز کمیته حضرت امام خمینی (ره) و تشکل های مردمی مرکز نیکوکاری خانه سبز راه اندازی شده تا نیازمندان واقعی را تحت پوشش خیرین قرار دهد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد افزود: انتظار می رود با ساماندهی موثر نیازمندان واقعی، ضمن مقابله با پدیده تکدی گری حرفه ای طی سالهای آینده شاهد کاهش حضور آنان در معابر شهری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز