خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس خبرداد؛

امسال ۹۳ هزار داوطلب عضو جمعیت هلال احمر استان شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۴۰۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از امدادرسانی به بیش از یک میلیون و۸۰۰ هزار نفر طی دوسال گذشته توسط جمعیت هلال احمر استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، حسین درویشی در نشست خبری به مناسبت روز داوطلب در تشریح فعالیت های جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه  طی این هفته 16 کاروان سلامت شامل تیم های درمانی را به روستاهای کم برخوردار اعزام شده است تا به صورت رایگان خدمات ارائه دهند، افزود: جمعیت هلال‌احمر استان فارس ۳۴ شعبه شهرستانی، ۷۳ پایگاه ثابت، سیار امداد و نجات و مرکز پاسخگویی در رسته‌های مختلف عملیاتی و ۲۰۴ هزار عضو داوطلب در بخش‌های مختلف دارد که طی دو سال گذشته ۱۷۵ هزار نفر به عضویت آن درآمده اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹ هزار عضو داوطلب جمعیت هلال احمر داشته ایم که امسال این عدد به ۹۳ هزار عضو رسیده است، ادامه داد: بیش از ۳۸۰ خانه هلال در سطح استان وجود دارد که فعالیت آن‌ها در مناطق دور دست است.

درویشی افزود: نوسازی و تجهیز تیم‌های بهداشت و درمان به مبلغ ۳۶۴ میلیون تومان، راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال شیراز و افزایش ۱۲۹ درصدی ارائه خدمات دارویی از جمله خدمات ارائه شده معاونت درمان و توانبخشی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس خاطرنشان کرد: تا پایان روز گذشته ۱۵۷۵ مورد حادثه در سطح استان اتفاق افتاده که بیشتر جاده‌ای بوده اند که ۸۲۶ نفر مصدوم برجای گذاشته است، از این تعداد نیز۵۹۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و بعضی سرپایی درمان شدند.

درویشی یادآور شد: هلال احمر فارس مقام اول در مراکز پاسخگویی و امدادرسانی به کلیه حوادث را کسب کرد.

وی ادامه داد: نوسازی و تجهیز تیم های بهداشت و درمان اضطراری، راه اندازی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر استان در شیراز ، افزایش ۱۲۹ ارائه خدمات دارویی ،تکمیل ۷ پایگاه امداد جاده ای و کوهستان ) گلگون نورآباد ممسنی ، پاسارگاد ، کمارج کازرون ، شهرستان رستم ، دالین سپیدان و امداد کوهستان شهرستان (داراب)، تکمیل انبار امدادی شهرستان کازرون ، شهرستان داراب و شهرستان مهر، جمعا فعالیت عمرانی در 4هزار و560 متر مربع جمعیت هلال احمر فارس از سال ۱۴۰۰ تاکنون بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از بهره مندی ۲۶۰ هزار ۸۸۸ نفر از آموزش های امدادی جمعیت هلال احمر فارس خبرداد و عنوان کرد: ۲۴۴ هزار و ۶۳۲ نفر آموزش همگانی و عمومی و ۱۶ هزار و ۲۵۶ نفر آموزش تخصصی طی دو سال گذشته دیده اند.

درویشی  گفت: با مشارکت خیرین و نیک اندشان فارسی ، در قالب طرح های مختلف مددجویی درمانی بهداشتی و حمایتی به ۱۵۰ هزار و ۶۰۰ نفر به ارزش تقریبی ۴۲۰ میلیارد ریال در حوزه داوطلبان خدمت رسانی شده است.

وی به دارا بودن ۳۳۰ خانه هلال در سراسر استان اشاره کرد و افزود: اطلاعات ویژه معاونت داوطلبان در سال گذشته ، کمک هزینه درمانی و مددجویی ،جمعا مبلغ ۱۶۵ میلیارد ریال بوده که از این بین ۱۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض درمانی و ۴۵ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس خاطرنشان کرد:  اجرای طرح هلال رحمت با توزیع بیش از 200هزار بسته معیشتی و پوشاک میان نیازمندان در طی ماه مبارک رمضان، عید نوروز و همچنین برنامه های مختلف دیگر  در هلال احمر استان فارس برگزار شده است که مقام اول را در بین استان های کشور کسب کرده ایم.

درویشی از اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه برنامه هفته داوطلب سال ۱۴۰۲ خبرداد و عنوان کرد: اجرای ۱۶ کاروان سلامت در ۱۶ شهرستان استان با حضور ۱۲۰ پزشک، پرستار و کادر درمان در تخصص های مختلف ، اجرای پویش بشر دوستی کمک به مردم مقتدر و مظلوم غزه و تهیه ۱۲۰ هزار جفت کفش بخشی از برنامه های این هفته بوده است.

وی از موفقیت های هلال احمر فارس طی دو سال اخیر یاد کرد و گفت: کسب مقام مدیر عامل برتر در کشور سال ۱۴۰۲ ،کسب مقام اول امداد و نجات کشور در سال ۱۴۰۲ و نوروز ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ، کسب مقام اول آموزش همگانی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ ، کسب مقام اول معاونت داوطلبان در حوزههای کمک های درمانی و پویش هلال رحمت ۱۴۰۲ کسب مقام برتر معاون درمان و توانبخشی در حوزه فعالیت های داروخانه کسب مقام برتر روابط عمومی در سفر هیات دولت در سال ۱۴۰۲، کسب مقام برتر فعالیت های بشر دوستانه و آموزشی مرتبط با جوانان ۱۴۰۲ ،فعالیت هلال احمر ویژه اصحاب رسانه ، برگزاری دوره آشنایی و آموزشی مخاطرات و برای نخستین بار در کشور ایجاد شبکه خبرنگار داوطلب و صدور کارت خبرنگاری داوطلب مهمترین فعالیت های صورت گرفته جمعیت هلال احر استان فارس بوده است.

درویشی گفت: در دو سال گذشته ساختمان ۷ پایگاه امداد جاده ای و کوهستان را آماده و تکمیل شده است و تعدادی انبار امدادی در کازرون، داراب و مهر ساخته و به بهره داری رسیده است.

وی  افزود: امسال ۵ میلیارد تومان تجهیزات امدادی خریداری و بین پایگاه های مختلف توزیع شده است و  همچنین ۴هزار و ۵۶۰ متر مربع پایگاه و انبار امدادی ساخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز