خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

اعتبارات استانی باید به موقع جذب و در پروژه ها تزریق شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۵۱۱

معاون عمرانی استاندار لرستان با ببان اینکه اعتبارات دستگاه های اجرایی به صورت ماهانه کنترل و گزارش داده شود، گفت: این اعتبارات باید به موقع جذب و در پروژه ها تزریق شود تا هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند امروز پنجشنبه در مراسم روز حسابدار که در سالن همایش جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، به اهمیت موضوع انضباط مالی اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی اعتبارات بین دستگاه ها بر اساس پروژه ها و سرفصل های مالی توزیع می شود ، باید به موقع هزینه شود که متاسفانه در این زمینه با مشکل مواجهیم و در اواخر سال مالی باید جلسات متعددی برگزار تا این اعتبارات جذب شود، چراکه در صورت اجحافی بزرگ در حق استان است.

وی افزود: وضعیت اقتصادی کشور با وجود تحریم های ناجوانمردانه حساس است و در این شرایط تامین اعتبارات دستگاه ها به سختی صورت می پذیرد و با توجه به مشکلات زیرساختی باید اعتبارات بیشتری به سوی استان سوق یابد.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به نقش بسیار مهم و ارزنده ذیحساب ها در جذب و هزینه کرد اعتبارات پروژه ها عنوان کرد: ذیحساب ها باید به مدیران شور و مشورت بدهند تا با تعامل و همفکری و هدایتگری، خروجی کارها به نحو احسن باشد.

دالوند با اشاره به اختلاف بین کارفرما و پیمانکار به عنوان یکی از موضوعات مهم استان، تصریح کرد: متاسفانه گاه دستگاه های اجرایی ضوابط برگزاری مناقصات را مدنظر قرار نمی دهند که نقش ذیحساب ها در کاهش این مسایل و همچنین پرداخت ها و صورتحساب ها مهم و اساسی است.

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر پروژه ها از سوی ذیحساب ها، یادآور شد: نظارت فنی دستگاه ها وجود دارد اما ذیحساب ها باید وضعیت این پروژه ها، صورت وضعیت و سایر موارد پروژه و پیشرفت فیزیکی آن را کنترل و بازدید میدانی داشته باشند تا به کیفی بودن کار کمک کند.

معاون عمرانی استاندار لرستان اضافه کرد: همچنین شفافیت مالی و انضباط مالی موضوع حساس و کلیدی است و هرچه در این زمینه شفافیت مالی داشته باشیم مورد استقبال دستگاه های نظارتی و مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه تجربه در مسائل مالی و حسابداری به عنوان علمی تخصصی حایز اهمیت است، تاکید کرد:‌ باید نیروهای جوان در کنار باتجربه ها قرار گیرند تا تجربه لازم را برای فعالیت های آتی کسب نکنند.

دالوند تصریح کرد : جذب اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی و شهرداری ها یکی از موضوعات مهم است که متاسفانه طی ۲ سال اخیر، قسمت اعظم این اعتبارات با چالش هایی در پایان سال مالی مواجه می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز