خبرگزاری کار ایران

وزیر کار با معلولان و جامعه هدف بهزیستی طالقان دیدار و گفت‌وگو کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۶۸۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با معلولان و جامعه هدف بهزیستی طالقان، گفت: مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد، یک مدل کامل در آموزش توان‌یابان و معلولان و جامعه هدف بهزیستی است.

به گزارش ایلنا از البرز، سید صولت مرتضوی در سفر یک روزه خود به طالقان با حضور در مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد، با معلولان و جامعه هدف بهزیستی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

ساخت مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد اوایل دهه 60 به منظور ارایه خدمات به توان‌یابان و معلولین و جامعه هدف بهزیستی با همت و همدلی انسان‌های نیکوکار آغاز شد و هم اکنون دارای یک مرکز آموزش علمی کاربردی، سالن همایش، مرکز توانبخشی، سالن غذاخوری و کلاس ها و کار گاه های آموزشی است که با هدف آموزش‌های رایگانِ فنی و حرفه ای به توانیابان به کار خود ادامه می دهد. 

سختی های امکان ادامه تحصیل معلولان جسمی حرکتی در مراکز دانشگاهی باعث شده است تا این مجتمع نیکوکاری نخستین مرکز دانشگاهی ویژه توان‌یابان کشور را در سال ۱۳۹۰ تأسیس کند و علاوه بر آموزش فنی حرفه‌ای خدمات توانبخشی فیزیوتراپی، کاردرمانی، مددکاری و مشاوره، کاریابی و اشتغال حمایتی نیز ارایه شود. 

همزمان سازی فرایندهای آموزش و کارورزی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و کوتاه مدت منجر به اشتغال از سویی و ایجاد انگیزه و خودباوری و استقلال مالی و حضور اجتماعی معلولین و مشارکت و مسئولیت پذیری از اهداف و ارزش‌های مجتمع رعد می‌باشد. کارآموزان رعد می توانند به صورت رایگان از تمامی خدمات و تسهیلات رعد استفاده کنند و بهزیستی استان البرز با تخصیص یارانه مراکز دولتی، حمایت های مستمر خود را از این مرکز ادامه می دهد و بخشی از هزینه های این مجتمع نیز از محل کمک های نیکوکاران تامین می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز