خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در مراسم روز دانشجو خبرداد؛

دانشجویان برتر استان در قالب بورسیه می توانند به صنایع و معادن فارس ورود کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۷۱۴

استاندار فارس معتقد است ارتباط صنعت و دانشگاه به طور قطع تقویت شده اما هنوز شایسته نیست.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه همزمان با شانزده آذر، با حضور در دانشگاه شیراز، در مراسم سراسری گرامیداشت روز دانشجو ویژه دانشگاه های شهر شیراز شرکت کرد ، افزود: دانشجویان برتر دانشگاه های استان می توانند در دوره تحصیلات تکمیلی در قالب بورسیه به صنایع و معادن فارس ورود کنند و ضمن دریافت حقوقی معین شغل آینده خود را تضمین کنند.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود، به اقدامات انجام شده در دوران مدیریتی خود در استان اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان همواره سعی کرده اند روحیه ناامیدی و یاس را در جامعه تزریق کنند اما بدانید در همین شرایط و ساعاتی که خیلی از افراد در آسایش و آرامش سپری می کنند هستند افرادی که از حداقل های رفاه، خود را محروم کرده اند تا این استان و کشور، بیش از پیش توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در این مدت، براحتی قابل راستی آزمایی است، گفت: اقداماتی که در حوزه تامین آب استان انجام شده عبارتند از، خط انتقال آب از خلیج فارس به استان. این خط از لامرد آغاز شده و از یازده جبهه کاری تا ایزدخواست در حال اجراست؛ قسمتی از لوله گذاری ها انجام شده و تعدادی از آب شیرین کن ها نیز در مکان های مورد نظر ایجاد شده است.

رئیس شورای توسعه و برنامه ریزی استان به بحران و تنش آبی روستاهای فارس اشاره ای کرد و گفت: در این مدت به حدود ۳۲۰ روستای محروم از آب که دچار تنش و یا بحران آبی بوده اند آب پایدار رسیده است؛ قرار داد تامین آب برای ۶۰۰ روستای دیگر مابین شرکت آبفای استان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده و کار در دست اجراست.

وی همچنین به اجرای شبکه های فاضلاب در شهر های استان اشاره کرد و گفت: اجرای شبکه گذاری در شهرهای کازرون و آباده به اتمام رسیده است و چهار شهر فیروزآباد، داراب، سپیدان و نی ریز پس از اینکه مشکلی که با بانک توسعه اسلامی داشتند برطرف شد در حال اجراست و تا پایان سال آینده به اتمام می رسد و از پساب این شهرها برای استفاده از صنایع مستقر در محدوده آن شهرها و آبیاری فضای سبز شهری استفاده می شود.

استاندار فارس به قرارداد منعقد شده مابین شهرک صنعتی شیراز، منطقه ویژه اقتصادی شیراز و آبفای شیراز اشاره کرد و افزود: از پساب ناشی از تصفیه خانه های شیراز برای استفاده در صنعت استفاده می شود لذا چاه های فعلی و حجم آبی که از سد درودزن منتقل می شود صرفا برای آشامیدن استفاده خواهد شد.

وی در ادامه به پروژه های سدسازی استان گریزی زد و گفت: چهار سد کوار، هایقر، نرگسی و چشمه عاشق هم اکنون در حال احداث است و امیدوارم دو سد در امسال و دو مورد دیگر تا سال آینده آبگیری شود.

بارورسازی ابرها نکته دیگری بود که ایمانیه در حوزه تامین آب استان به آن اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو تصمیم دارد سه مرکز باروسازی ابرها را در کشور ایجاد کند که یکی از آن ها در شهر شیراز خواهد بود؛ تا پایان سال مقدمات اجرایی آن انجام می شود.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود به موضوع راه های مواصلاتی استان پرداخت و اذعان داشت: شش قطعه از آزاد راه شیراز به اصفهان به بهره برداری رسیده است؛ در این زمینه فعالیتی انجام شده که ناشی از زحمات مهندسین ایرانی است.

وی ادامه داد: همزمان بزرگراه های شیراز-کوار-جم- عسلویه ، شیراز- جهرم - لار - بندرعباس، شیراز - فسا - داراب - بندرعباس و  شیراز - سپیدان - یاسوج در حال تکمیل قطعات است و با همت جوانان نخبه ایرانی و نگاه ویژه خداوند تا پایان سال آینده در خدمت مردم قرار می گیرد.

ایمانیه در خصوص خطوط ریلی استان گفت: راه آهن شیراز به بوشهر در ده قطعه برنامه ریزی شده است که هم اکنون سه قطعه از آن در دست اجراست، پیمانکاران هفت قطعه دیگر نیز در فرآیند قانونی مشخص شده اند که بزودی کار عملیاتی آن ها آغاز می شود؛ با موافقت رهبر معظم انقلاب قرار است با تخصیص ۱.۲ میلیارد دلار اعتبار از محل تهاتر نفتی به اجرای این پروژه، این خط ریلی در یک دوره چهار ساله اجرایی شود.

استاندار فارس اضافه کرد: موافقت اجرای خط ریلی شیراز - اهواز - شلمچه نیز اخذ شده تا فارس به خط آهن شرق به غرب کشور بپیوندد.

تامین زمین مسکن ۱۲۰ هزار متقاضی فارسی

استاندار فارس در ادامه گزارش عملکرد ۲ ساله خود به دانشجویان دانشگاه‌های شیراز گفت: در این استان ۱۶۰ هزار خانواده واجد شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن بودند که تا کنون زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای ۱۲۰ هزار نفر تامین و ساخت بسیاری از انها آغاز شده است.

ایمانیه افزود: تامین زمین در شهرستان‌های فارس انجام شده و طی ۲ روز آینده با دریافت مصوبه مساله تامین زمین در مرکز این استان نیز رفع می‌شود.

دانشجویان برتر استان در قالب بورسیه می توانند به صنایع و معادن فارس ورود کنند

خبر خوش استاندار فارس به صدرایی ها

استاندار فارس با اشاره به توسعه خطوط مترو شیراز طی ۲ سال گذشته گفت: خط دوم مترو شیراز از میانرود تا میدان امام حسین (ع) تکمیل و بهره برداری شد و فاز دوم آن به سمت آرامگاه سعدی نیز در دست اجرا است و فاز سوم آن نیز اجرایی شد.

ایمانیه افزود: خط سوم مترو شیراز تا شهرک گلستان کلنگ کلنگ زنی شده و قرار است این خط مترو تا شهر جدید صدرا نیز امتداد یابد.

وی توضیح داد: بر اساس توافق انجام شده، قرار شد ۵۰ درصد از اعتبار اجرای این خط مترو از سوی شرکت عمران توسعه صدرا و ۵۰ درصد از سوی شهرداری شیراز تامین شود.

ایمانیه عنوان کرد: اجرای این خط مساله حمل و نقل دانشجویان صنعتی و علوم پزشکی شیراز و بیمارستان به صدرا ادامه پیدا کند که برای صنعتی، علوم پزشکی و بیمارستان پیوند اعضا شیراز را بهبود می‌بخشد.

استاندار فارس اظهار کرد: برخی از دانشجویان تنها نیمه خالی لیوان را می‌بینند در حالیکه اجرای خطوط مترو شیراز بدون مشاور خارجی حاصل خروجی از همین دانشگاه‌ها است.

وی ساخت بازارچه پروتئین شیراز برای ساماندهی به فروشنده های درئازه کادئون این شهر را از دیگر اقدامات مثبت انجام شده عنوان کرد.

استاندار فارس از جمع‌آوری ۹۰ درصد معتادان متجاهر فارس خبر داد و گفت: با اینکه حتی وجود یک معتاد متجاهر یا کودک خیابانی نیز در استان زیاد است، اما نباید در این زمینه سیاه‌نمایی کرد.

به گفته وی جمعیت معتادان جمع‌آوری شده در سراسر فارس حدود پنج هزار نفر است که یک هزارم جمعیت این استان را شامل می‌شود.

نهضت آبخیزداری برای پیشگیری از فرونشست فارس

استاندار فارس با اشاره به دغدغه‌های ریست محیطی به حق دانشجویان، گفت: نهضت آبخیزداری فارس با کمک دولت، گروه‌های جهادی و خیرین آبرسان شکل گرفته در این قالب قرار است ۱۴۰ پروژه آبخیزداری اجرا شود.

به گفته ایمانیه این سازه‌ها، با ظرفیت ۲ میلیارد متر مکعب ذخیره آب، ضمن تقویت سفره‌های زیرزمینی فارس از فرونشست زمین در این استان پیشگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه نعمت وجود باغات و همچنین بادهای جنوبی از سمت کوه‌های دراک مانع از افزایش آلودگی هوا در این کلانشهر شده، ادامه داد: اجازه تغییر کاربری باغات در کمیسیون ماده پنج داده نمی‌شود و در پیرامون دراک نیز اجازه بلندمرتبه سازی داده نمی‌شود.

 خودکفایی کاغذ با تکمیل زاگرس

استاندار فارس گفت: کارخانه کاغذسازی زاگرس در حال تکمیل است و فاز نخست آن دهه فجر امسال افتتاح می‌شود که با تولید این کارخانه در تامین نیاز کاغذ کشور خودکفا شویم در حالیکه پیشتر در تامین ۸۰ درصد نیاز کشور به خارج وابسته بودیم.

ایمانیه توضیح داد: این درحالی است که این کارخانه به محیط زیست نیز آسیبی نمی‌رساند و کاغذهای استفاده شده را جوهرزدایی می‌کند.

وی افزود: فاز نخست کارخانه قند ممسنی آماده بهره برداری است و روغن نباتی نرگس نیز به مدار تولید برگشته است.

استاندار فارس درباره کارخانه لوازم خانگی آزمایش فارس نیز گفت: این کارخانه پس از واگذاری نسنجیده در خصوصی سازی، اکنون با مشکلات حقوقی مواجه است که تلاش میکنیم در قالب مزایده و به همان صورت کارخانه آی تی آی مشکل آن را هم حل کنیم.

وی گفت: با اصلاح رویه ثبت صادرات فارس از محل بنادر ماهشهر، شهید رجایی و بندر عباس اکنون این صادرات به نام فارس ثبت می‌شود و به دنبال آن حجم این صادرات ۶ برابر شده است.

خبر رشد ۹۰ درصدی دانش‌بینان‌های فارس در جمع دانشجویان

استاندار فارس گفت: در ساخت نخست فعالیت دولت سیزدهم شمار شرکت‌های دانش بنیان فارس حدود ۶۰ درصد افزایش یافت و اکنون نیز حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قرار است به زودی ۵۰۰ هکتار زمین به پارک علم و فناوری فارس اختصاص یابد.

ایمانیه از افزایش ۲ هزار هکتاری گلخانه‌های فارس طی ۲ سال خبر داد و یادآور شد: این در حالی است که پیش از در استان تنها ۶۰۰ هکتار گلخانه فعال بود.

استاندار فارس گفت: طی ۲ سال ۷۰ سفر شهرستانی انجام شده که در تمام طول سفر از پروژه‌ها و مشکلات بازدید شده و برای حل مسایل چاره اندیشی شده است.

وی یادآور شد: محرومیت ها و آسیب های حاشیه شیراز از بسیاری شهرستان‌های استان بیشتر است و محرومیت زدایی از این مناطق آغاز شده که نیازمند کمک جهادی دانشجویان نیز هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز