خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان:

هیات‌های اجرایی قزوین بررسی دخالت در انتصابات توسط نمایندگان فعلی را به مراجع بالاتر ارجاع دادند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۶۳۵

صرفا خود داوطلبان می‌توانند علت‌های عدم تایید را منتشر کنند

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین درباره اینکه نسبت به برخی داوطلبان استعلام منفی وجود دارد، گفت: برای داوطلبانی که گزارش دخالت در انتصابات وجود داشت، مواردی که به نمایندگان فعلی مرتبط بود به سطوح بالاتر واگذار شد که این گزارش‌ها درباره چهار نماینده منفی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هم‌اندیشی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اصحاب رسانه، صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

عباس کاظمی در این نشست گفت: در سطح استان براساس راهبردهای ابلاغی رهبری، مجموعه‌ای از اقدامات آغاز شده و برای بهبود این اقدامات نیازمند به نشست‌های هم‌اندیشی هستیم تا نگاه تحلیلی، آسیب‌شناسانه همراه با ارائه راهکار داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: کمتر از سه ماه دیگر انتخابات دوازدهم مجلس و ششم خبرگان رهبری را خواهیم داشت که داوطلبان آن‌ها در مسیر بررسی صلاحیت‌ها قرار دارند که رسیدگی به اعتراضات در هیأت‌های نظارت تا چهاردهم دی ماه ادامه‌دار خواهد بود.

وی بیان کرد: البته یک مرحله اعتراض هم برای داوطلبین وجود دارد که اعلام نظر نهایی و قطعی شورای نگهبان است که تا بهمن ماه این امکان وجود دارد و اول اسفند ماه اسامی کاندیداهای نهایی اعلام می‌شود. 

این مسئول ادامه داد: هیات‌های اجرایی در ۳ حوزه اصلی و ۱۶ حوزه فرعی شکل گرفته و شعب شهر قزوین هم در چند روز آینده نهایی می‌شود و فرآیندهای آموزشی برای تمام عوامل اجرایی انجام می‌شود، این روند برای هیات بازرسی و بررسی تبلیغات هم طی شده است.

آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین عنوان کرد: برای سه حوزه انتخابیه استان قزوین سه کانال تلویزیونی برای انتخابات و نامزدها فعال خواهد شد که تمام اطلاع رسانی‌ها در این کانال‌ها ارائه می‌شود.

کاظمی اظهار کرد: شهر قزوین و بخش مرکزی قزوین به خاطر وسعت شعب، به ۷ منطقه تقسیم شده است که مسئولیت هدایت، پشتیبانی و کنترل شعب را به عهده خواهند داشت.

وی اضافه کرد: یک هشتم شعب باید به‌صورت تمام الکترونیک باشد، اما به دنبال پیشنهاد وزارت کشور برای برخی استان‌ها مانند قزوین به دلیل وجود زیرساخت‌ها، این احتمال وجود دارد که انتخابات برای حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز تمام الکترونیک باشد و امروز تعدادی دستگاه احراز هویت در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد.

بارگذاری نادرست گواهی فعالیت پنج ساله علت عدم احراز ۹۰ داوطلب در قزوین بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار کرد: چیزی به اسم رد صلاحیت نداریم، در کل کشور ۷۰ درصد کاندیداها تایید شده، ۱۴ درصد عدم تایید، ۱۴ درصد عدم احراز و ۲ درصد هم انصراف داشتند که در استان هم همین نسبت و بلکه بیشتر است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: داوطلبان در زمان ثبت نام باید گواهی موثر و به‌روز سابقه پنج ساله اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی خود را در سامانه بارگذاری کنند و حدود ۹۰ نفر از ۳۴۹ نفر نتوانسته بودند گواهی مورد نظر را بارگذاری کنند که یکی از چهره‌های شاخص استان هم این مشکل را داشت و علی‌رغم فعال بودن به اشتباه گواهی غیرمرتبط را بارگذاری کرده بود که منجر به عدم احراز شد.

وی ادامه داد: چون امسال تهدیدات جدی سایبری داشتیم، امکان ویرایش با دستور شورای نگهبان حذف شده بود تا ضریب امنیت اطلاعات در سامانه بالا برود.

عدم تایید داوطلبان به علت سلیقه و گرایش سیاسی نبود

کاظمی ادامه داد: افرادی که عدم تایید خوردند به دلیل سلیقه و گرایش سیاسی و تعلقات خاص نبوده و عدم تاییدها در سطح قزوین، البرز و آبیک مستند به پاسخ استعلامی مراجع پنج گانه استعلامی بود که تعداد آن بسیار محدود است.

علت‌های عدم تایید به دلیل سوء شهرت به داوطلبان اعلام شده است

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین درباره اینکه نسبت به برخی داوطلبان استعلام منفی وجود دارد، بیان کرد: برای داوطلبانی که گزارش دخالت در انتصابات وجود داشت، مواردی که به نمایندگان فعلی مرتبط بود به سطوح بالاتر واگذار شد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: براساس ماده ۳۱ قانون، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید شرایط ۱۰ بند را دارا باشند، درباره دخالت در انتصابات چالش داشتیم و نمی‌دانستیم این کار مطابق با کدام یک از ۱۰ بند است، بنابراین در نهایت درباره نمایندگان فعلی این موضوع برای رسیدگی به مراحل دقیق‌تر ارجاع شد که تصمیمی عاقلانه، هوشمندانه و دقیق بود.

وی عنوان کرد: برای هیات‌های اجرایی در فرصت و دسترسی محدود امکان بررسی دقیق وجود نداشت و در سطح کشور تصمیم کلی گرفته شد که این موارد در مراحل بالاتر و مراجع بالاتر بررسی شود.

این مسئول درباره عدم تایید یک داوطلب به دلیل سوء شهرت اظهار کرد: مستندات برای تمام افرادی که عدم تایید داشتند، به خود آن‌ها گفته شده و ما وظیفه نداریم و نمی‌توانیم دلایل را منتشر کنیم؛ اما خود فرد می‌تواند منتشر کند، اگر برای فردی سوء شهرت اعلام شده مستند به مدارک است.

وی اضافه کرد: هیچ کدام از اظهار نظرهای هیات‌های اجرایی بدون مستندات قانونی نیست، اگر اصرار دارند که چرا علت سوء شهرت برای فردی درنظر گرفته شده، می‌توانند از خود داوطلب سوال کنند.

کاظمی گفت: نظارت بر عملکرد احزاب روشن است، اما درباره اینکه در محافل داخلی و خصوصی چه اظهارنظرهایی می‌کنند، اگر مطالب خلاف قانون باشد و مستنداتی برای آن ارائه شود، می‌توان رسیدگی کرد؛ اما اگر گره‌های ذهنی دارند نشست‌های اقناعی برگزار کنیم.

گرانی بنزین و نان شایعه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: هر کدام از ما در راستای افزایش مشارکت وظایفی داریم و نقش رسانه در تصمیم‌گیری به موقع بسیار تعیین کننده است.  

وی ادامه داد: گرانی بنزین و نان شایعه است و هدف رسانه‌های معاند برای پرداختن به این موضوع‌ها زدن اصل انتخابات است.

این مسئول ادامه داد: کشف حجاب و بی‌حجابی در بستر زمان رخ داده و یک تحول ضدفرهنگی نگران کننده است، اما معتقدیم قانون حتما باید رعایت شود و افرادی که قانون را رعایت می‌کنند باید به قانون سپرده شوند؛ البته باید در نظر داشت که افراط و تفویط در این حوزه پسندیده نیست.

وی بیان کرد: اینکه اصل انتخابات را در صحبت‌ها و نوع تحلیل‌ها به گروگان بگیریم تناقض است؛ اینکه بگوییم چون اتفاق خاصی افتاده پس در انتخاب شرکت نمی‌کنیم غلط است؛ چرا که مسیر تغییر و اصلاح صندوق رای است. 

کاظمی ادامه داد: درباره مسایلی که در کشور بوجود می‌آید، گرانی‌ها، نارضایتی‌ها و مفاسد، نوع تحلیل‌ها باید به گونه‌ای باشد که اگر معنقدیم باید با فساد و فقر و تبعیض مبارزه کنیم بهترین و موثرترین مسیر انتخابات و صندوق رای است.

وی عنوان کرد: رویکرد دولت مبارزه با فساد است و با با شفافیت به مردم گزارش می‌دهد، در استان هم مدیران و مدیریت عالی استان این رویکرد را دارد و سالم سازی فضای اجرایی و برخورد با مفاسد احتمالی مدنظر است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز