خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

محدوده ترافیک و طرح زوج و فرد در شیراز اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۱۷۲

بهره گیری از سیستم هوش مصنوعی در حوزه حمل و نقل

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در خصوص محدوده ترافیکی شیراز گفت: این محدوده از جنوب به بلوار سیبویه، از شمال به بلوار فردوسی، از شرق به بلوار زینبیه و از غرب به خیابان عفیف‌آباد ختم می‌شود.

به گزارش ایلنا، هادی شه‌دوست شیرازی امروز 21 آذرماه در نشست خبری در آستانه هفته حمل و نقل و ترافیک افزود: خودروهای حمل بار باید با مجوز در ساعات مشخص وارد این محدوده شوند و همچنین پلاک ساکنان مناطق و برخی خودروهای ضروری باید ثبت و مشخص شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: محدوده ترافیک و طرح زوج و فرد با هدف بهبود وضعیت ترافیکی کلان‌شهر شیراز اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه محدوده ترافیک و طرح زوج و فرد با هدف بهبود وضعیت ترافیکی کلان‌شهر شیراز اجرایی می شود، گفت:  وارد این محدوده شوند و همچنین پلاک ساکنان مناطق و برخی خودروهای ضروری باید ثبت و مشخص شود.

شه دوست با اشاره به احداث مجتمع خدمات رفاهی تعمیرگاهی حمل و نقل بار در هفته حمل و نقل گفت: خودروهای حمل بار می‌توانند از خدمات و تخفیف ویژه این مجتمع که پس از پل فسا احداث شده است، بهره‌مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیرازی از احداث ۱۷ پل عابر پیاده با سرمایه‌گذاری بخش و ۵ پل دیگر توسط مناطق شهرداری خبرداد که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

شه دوست با اشاره به  پیش‌بینی یک هزار دستگاه تاکسی ساخته شده توسط خودروساز داخلی بیان کرد: با توجه به اینکه این خودروها قیمت بالایی دارند، قرار است وزارت نفت است از بهینه‌سازی مصرف سوخت، تسهیلاتی در اختیار خریداران قرار دهد.

وی در ادامه به راه‌اندازی اتوبوس‌های شبانه در سطح شیراز اشاره کرد و گفت: ۱۳ دستگاه اتوبوس که مبدا همگی آن‌ها پایانه نمازی است، به سمت چهار مقصد میدان الله، شهرک میانرود، شهرک سعدی و شهرک گلستان از ساعت ۲۱:۳٠ تا یک بامداد نیز خدمت‌رسانی خواهند کرد.

شه دوست تزریق ۷۵ دستگاه میدل باس، شناسایی ۵ نقطه برای احداث پارکینگ، مکانیزه شدن ۱۶ پارکینگ در سطح شهر، ایمن‌سازی جاده کمربندی، راه‌اندازی مجدد مرکز معاینه فنی، در اختیار گرفتن اختیارات سرویس مدارس و پیش‌بینی ۳ دستگاه اتوبوس برای آموزش فرهنگ ترافیک را از دیگر اقدامات شهرداری شیراز در راستای بهبود وضعیت ترافیک از نظر کمی و کیفی عنوان کرد.

معاون شهردار شیراز در ادامه به کاهش62 درصدی تصادفات منجر به فوت در آبان ماه اشاره و افزود: همچنین۳۴ سامانه ثبت تخلف سرعت در هفته حمل و نقل  در سطح معابر شهر شیراز نصب و راه اندازی می شود.

شه دوست یادآور شد که در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان برای اقدمات شهرداری شیراز در حوزه ترافیک هزینه شده است.

بهره گیری از سیستم هوش مصنوعی در حوزه حمل و نقل

همچنین رضا محمدیان، عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: درحالی بحث حمل و نقل زوایای مختلفی دارد که امروزه در موضوع حمل و نقل و ترافیک مباحث نرم افزاری بیشتر مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: بهره گیری از سیستم هوش مصنوعی در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته است که در آینده با پیش بینی مناسب شهرداری اقداماتی انجام می دهد.

 محمدیان با بیان اینکه بحث حمل و نقل عمومی متنوع و شامل اتوبوس، مترو و تاکسی است، یادآور شد: بخش مترو، فعالیت خط سه آغاز شده است و همچنین فاز اول خط چهار همزمان با سفر ریاست جمهوری کلنگ زنی شد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز محور دیگر سفر رییس جمهور را راه اندازی اتوبوس برقی عنوان کرد و از آغاز عملیات حفاری آن خبر داد.

 وی با بیان اینکه علی رغم حواشی به وجود آمده پیرامون عبور تونل از بافت قدیمی شهر گفت حفاری از زیر معبر خیابان عبور می کند و در محدوده بافت نیست و هیچگونه آسیبی به بافت وارد نمی کند.

محمدیان با اشاره به اینکه ادامه خط دو مترو آغاز شده است ، ابراز کرد: این مسیر در برنامه سه ساله برای بهره بردای خط سه پیش بینی شده است که امیدواریم در مورد تعیین شده به بهره برداری برسد.

عضو شورای شهر شیراز در خصوص وضعیت ترافیک شهر شیراز گفت: موضوع اصلی در کنترل ترافیک مردم و شهروندان هستند و با از این رو آموزش شهروندی است مهمترین فاکتور کنترل ترافیک است.

محمدیان برنامه های منتظره و غیر منتظره نظیر برنامه‌های توسعه ای پروژه شهری اقدام مسکن ملی در شهر صدرا، بحث ایجاد شهر جدید در سروستان و گسترش روستاها در اطراف شهر را از مواردی عنوان کرد که مشکلات ترافیکی و حمل و نقل را در پی دارد از این رو علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی باید برای آن اندیشه شود.

وی با اشاره به سهم اندک دولت ها در توسعه حمل و نقل و عمومی گفت: با این وجود انتظار می رود دولت ورود خودروهای حمل و نقل عمومی را تسهیل و عوارض گمرکی را به صفر برساند.

 پویایی شیراز با ارائه خدمات حمل و نقل عمومی

در ادامه مصطفی کیانی رحیمی، نایب رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر شیراز گفت: در جلسات متعدد در حوزه توسعه حمل و نقل و ترافیک، شیراز پیشروترین شهر در حوزه عملیاتی و سیاست گذاری ترافیکی و حمل و نقل معرفی شد.

 کیانی رحیمی از کلنگ زنی و بهره برداری از ۲۰ پروژه با اعتبار 50هزار میلیارد ریال در بازه زمانی دهه فجر خبر داد و افزود: پویایی کلانشهر شیراز از ارائه خدمات حمل و نقل عمومی امن شبانه در چهار خط و در حوزه جغرافیایی نیز در دستورکار است.

عضو شورای شهر از خرید خودروی معلولین و ۷۵ میدل باس،کلنگ زنی سه پارکینگ طبقاتی، توسعه مرکز داده کنترل ترافیک، افتتاح ۲۰ سامانه نظارت هوشمند تا دهه فجر خبر داد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز فرسوده است، اظهار کرد: توافقات برای دریافت تسهیلات و تعهدات خودروساز برای ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است و امیدواریم تا دهه فجر به ناوگان شهری اضافه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز