خبرگزاری کار ایران

با انجام اقدامات اصلاحی؛

راندمان واحد 250 مگاواتی نیروگاه شهید رجایی افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۳۶۳

مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: راندمان برج خنک کننده اصلی شماره 3 نیروگاه بخار با انجام اقدامات اصلاحی، افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا اکبری در تشریح این خبر گفت: با توجه به اهمیت آمادگی واحدهای نیروگاه برای تولید برق پایدار، به ویژه در ایام پرمصرف پیک تابستان، ضروری است با انجام اقدامات اصلاحی، محدودیت‌های تولید، برطرف شود.

مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار شهید رجایی ادامه داد: متخصصان اداره برج و مبدل، از ابتدای خروج این واحد از مدار تولید برق برای اولین بار بدون حضور پیمانکار با دمونتاژ، تعویض و تعمیر دلتاهای آن اقدام به رفع اشکال در برج خنک کننده واحد ۳ کردند که در ادامه، با این اقدام و پس از رفع اشکالات، بهره‌وری و راندمان این واحد، افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: فاز اول عملیات دمونتاژ و تعویض دلتاهای برج‌های خنک کننده اصلی نیروگاه برای اولین بار به منظور بهبود بهره‌وری و افزایش راندمان واحدهای ۲۵۰ مگاواتی، از سوی این امور آغاز شده که تا اوایل دی ماه ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

این مسئول بیان کرد: این اقدامات اصلاحی موازی با انجام برنامه‌های تعمیراتی، روتین و بازدید دوره‌ای توسط متخصصان تعمیرات مکانیک در حال انجام است.

گفتنی است، برج‌های خنک کننده اصلی نقش مهمی در پایداری واحدهای نیروگاه دارد، انجام فعالیت‌های تعمیراتی و تعمیر برج‌های خنک کننده از سوی متخصصان داخلی شرکت، علاوه بر صرفه جویی ریالی و کاهش هزینه‌های جاری، افزایش بهره‌وری و باورمندی متخصصان این امور را نسبت به توانمندی‌های داخلی به همراه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز