خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

حفظ بناهای تاریخی نباید جان انسان‌ها را به خاطر بیندازد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۴۱۰

بسته تشویقی بازآفرینی در بافت تاریخی باید سریع تدوین شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حفظ بناهای تاریخی نباید جان انسان‌ها را به خاطر بیندازد، گفت: همه خواهان حفظ بناهای تاریخی هستیم، اما بسته تشویقی بافت تاریخی بسیار مهم بوده و باید سریع تهیه و تدوین شود تا در جاهایی که با ضوابط میراث فرهنگی مغایرت ندارد، بتوانیم نوسازی‌ها را انجام دهیم.

به گزارش ایلنا، محمد آئینی در دیدار با فرمانداران و شهرداران استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد گفت: راهبرد اصلی دولت سیزدهم شتاب بخشیدن به نوسازی مسکن است و به همین جهت باید مسیرهای موجود در این راه را هموار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی انتقاد از روند نوسازی در مناطق بازآفرینی شهری استان قزوین، تاکید کرد: از ۱۷۰ هزار واحدی که باید در سطح بافت‌های فرسوده کشور احداث شود، سهم این استان تنها ۲ هزار واحد بوده که این مساله بسیار ناچیز بوده و وضعیت مطلوبی ندارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور ادامه داد: این در حالی است که شهر تهران خیلی خوب توانسته در حوزه نوسازی مسکن موفق باشد تا جایی که در همین مدت تعداد پروانه‌های ساخت را ۲.۵ برابر افزایش داده است؛ اما این مساله به هیچ عنوان در شهری مانند قزوین دیده نمی‌شود.

به گفته این مسئول تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های در نظر گرفته شده در صدور پروانه ساخت مسکن برای مالکان بافت‌های فرسوده مساله بسیار مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا به شکل تشویقی بتوانیم مردم را پای کار بیاوریم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور ادامه داد: مهمترین مساله در بازآفرینی شهری، نجات جان انسان‌ها و شهروندان است که دغدغه سقف بالای سرشان را دارند، به هرحال دور از انتظار نیست که ما در شهرهای کشورمان از جمله قزوین نیز دوباره با زمین لرزه‌های شدید روبرو می‌شویم و باید به روند بازآفرینی شهری سرعت داد.

تخصیص 80 همت اعتبار بانکی برای بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان دغدغه رئیس جمهور در همراهی بانک‌ها در این زمینه، یادآور شد: ۸۰ همت اعتبار بانکی برای بازآفرینی شهری تخصیص داده شده که باید در قالب نهضت ملی مسکن هزینه شود، بنابراین اگر بانکی همراهی نکرد سریع نامه نگاری کنید تا از طریق مرکز موضوع را پیگیری کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز قرار شد تمامی تخفیف‌های لازم که در نهضت ملی مسکن لحاظ شده در بافت فرسوده نیز قابلیت اجرایی پیدا کند، همچنین شهرداران هم مکلف‌اند که ظرف مدت 3 ماه پروانه پایان کار را در بافت فرسوده صادر کنند.

آیینی تصریح کرد: نگاه شهرداران کشور باید این باشد که به جای توسعه شهری و بزرگ کردن وسعت شهرها، به دنبال اجرای نوسازی در بافت‌های فرسوده باشند چرا که امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز مردم در این مناطق فراهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز