خبرگزاری کار ایران

خراسان رضوی آماده ارائه نمونه سیاست های فرهنگی وزارت ورزش است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۶۴۰

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی آمادگی این را دارد که سیاست های فرهنگی وزارت ورزش را به عنوان نمونه ارائه کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا تاج فیروز در جشنواره به رسم جوانمردی که در مشهد برگزار شد؛ اظهار کرد: بنده پیش از حضور در اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در تربیت بدنی آستان قدس رضوی مشغول به خدمت بوده‌ام، یکی از اولویت‌ها در آنجا بحث توسعه فرهنگ رضوی بود.

وی افزود: در اداره کل ورزش و جوانان استان نیز یکی از اولویت های جدی بحث توسعه فرهنگ به خصوص توسعه فرهنگ رضوی در هیئت ها و در بین ورزشکاران و مربیان است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که استان خراسان رضوی نسبت به دیگر استان ها متمایز شود، در مشهد الرضا و در استان خراسان رضوی ورزشکاران باید طوری تربیت شوند و مربیان را باید طوری رشد و پرورش داد که در میادین ملی و بین المللی که حاضر می شوند، همه رفتار آن ها متاثر از این تربیت صحیح باشد.

وی اظهار داشت: امیدوار هستیم با توجه به دوره هایی که برگزار می شود و با استفاده از کمک جدی دوستان فرهنگی در وزارت ورزش که دغدغه این اتفاق را دارند، این اتفاق رخ دهد و این ظرفیت در مشهد ایجاد شود.

تاج فیروز بیان کرد: مشهد ظرفیت بزرگی برای برگزاری دوره های مختلف فرهنگی را داراست، فرهنگی که در فرمایشات اخیر حضرت آقا به آن توجه جدی شد و مطالب ارزنده ای بیان شد، خراسان رضوی آمادگی این را دارد که سیاست های فرهنگی وزارت ورزش را به عنوان نمونه ارائه کند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در این جشنواره گفت: با توجه به تاثیرات گسترده فرهنگی و اجتماعی باشگاه‌ها، به این نتیجه رسیدیم که جشنواره به رسم جوانمردی امسال در حوزه باشگاه های ورزشی برگزار شود.

حجت الاسلام علی احدی بیان کرد: روایتی در باب جوانمردی از امام رضا علیه السلام است که علمای نیشابور از ایشان می پرسند که فتوت و جوانمردی را برای ما تعریف کنید، ایشان می فرمایند فتوت یعنی رابطه خود را با خداوند مراعات کنید و با مردم با شفقت و مهربانی رفتار کنید. 

وی افزود: جشنواره رسم جوانمردی یکی از لطف هایی بود که خداوند در حق ما داشت، سال گذشته نیز این جشنواره ویژه قهرمانان ورزشی برگزار شد و قهرمانان ورزشی که منش پهلوانی داشتند و در برنامه هایی که متناسب با فرهنگ ما است مشارکت جدی داشتند تقدیر شد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اما امسال به این نتیجه رسیدیم که اگر بنا باشد جشنواره به رسم جوانمردی ادامه داشته باشد و به رشد بهتری برسد بایدبه سراغ قشری رفت که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و طبیعتا باشگاه های ورزشی با توجه به مخاطبینی که دارند و با توجه به تاثیرات گسترده فرهنگی و اجتماعی، به این نتیجه رسیدیم که جشنواره به رسم جوانمردی امسال در حوزه باشگاه های ورزشی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: یک پویش با عنوان پویش ما یک خانواده‌ایم ایجاد شده است و بنده در رسانه نیز بیان کردم که چطور یک بازیکن در زمین فوتبال می‌تواند طوری برخورد کند که دیگران به همنوع او توهین کنند، بنابراین تصمیم گرفته شد که اگر زمانی کسی به بازیکنی توهین کرد، مربی و کاپیتان تیم باید از هوادار های خود بخواهد که به تیم مقابل توهین نکنند.

احدی اظهار داشت: این جشنواره درحال حاضر به صورت استانی در حال برگزاری است و از بین برگزیدگان نیز جشنواره ملی برگزار خواهد گردید. 

در این برنامه از باشگاه های فرش آرا، معجزه، ایران، نگین خراسان، سیمرغ، سیاره، آقایی، حسن، توحید، استعدادهای درخشان، آستان قدس، آرشا، پیام قصبه شهر، عظیم، لکزایی، نیان، کودک و هوش برتر، کوشا و رویا بخاطر فعالیتهای فرهنگی که در باشگاه های خود داشتند تقدیر شد.

همچنین سیده زهرا پوراسماعیل ورزشکار نابینا، هادی رضایی مربی تیم والیبال نشسته و یعقوب سخندان کمک داور تیم ملی فوتبال نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز