خبرگزاری کار ایران

کشت پاییزه در ۱۱۰۰ هکتار از زمین های زراعی باشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۶۶۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت گفت: امسال هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان باشت به کشت پاییزه اختصاص داده می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد انصاری گفت: شهرستان باشت بین دو استان فارس و خوزستان است و در این دو استان کرم برگ خوار پاییزه شیوع پیدا کرده و این نوع کرم همه چیز خوار است و بیش از ۳۵۰ نوع میزبان دارد و احتمال خسارت شدیدی وجود دارد.

وی افزود: شهرستان باشت کشاورزی فعالی دارد و بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغات دارد قطعا با توجه به همجواری با این دو استان احتمال شیوع این نوع آفت در شهرستان وجود دارد.

انصاری گفت: با دهیاران و بخشدار بوستان صحبت شده تا توسط دهیاران و خود کشاورزان این نوع کرم رد یابی شود و با رویت این نوع کرم به جهاد کشاورزی اطلاع رسانی شود تا کارشناسان در اسرع وقت بررسی کنند و روش‌های مقابله با آفت را به کشاورزان اعلام کنند.
انصاری در خصوص کشت قراردادی گفت: در این دولت از سال گذشته موضوع کشت قراردادی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امسال کشت قراردادی از محصول گندم به چندین محصول از جمله گندم، جو، کلزا و چغندرقند افزایش یافته است.

مدیر جهادکشاورزی باشت افزود: از جمله مزایای کشت قراردادی تخفیف ۲۰ درصدی بیمه محصولات کشاورزی است کشاورز هنگام عقد قرارداد نیاز نیست مبلغی را جهت اخذ قرارداد بیمه پرداخت کند و این بیمه در زمان برداشت محصول که کشاورز محصولش را به مراکز خرید تحویل می‌دهد و از آنجا مبلغ بیمه برداشت می‌شود و یکی دیگر از مشوقات طرح این است که هر کشاورزی به میزان گندم تحویلی به سیلو به ازای هر کیلو ۱۵۰ تومان یا به ازای هر تن ۱۵۰ هزار تومان تشویقی به کشاورز تعلق می‌گیرد.

انصاری عنوان کرد: امسال سطح کشت پاییزه شهرستان باشت حدود ۱۱۰۰۰ هکتار باشد که از این مقدار ۶۰۰۰ هکتار گندم دیم و ۱۵۰۰ هکتار کشت جو دیم و ۵۰۰ هکتار عدس دیم و ۲۰۰ هکتار نخود دیم و حدود ۳ هزار هکتار گندم آبی است.

وی افزود: امسال کشت پاییزه متنوعی داریم که حدود ۴ هزار بهره بردار این نوع کشت را انجام می‌دهند.

این مسوول تصریح کرد: در سال زراعی امسال بیش از ۲۲۰ دستگاه تراکتور آماده برای کار‌های کشاورزی و بیش از ۴۰ دستگاه مکانیزه جهت کشت گندم و سایر محصولات در شهرستان موجود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز