خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری لرستان:

عدم انجام حد نگاری اراضی کشاورزی منجر به اختلاف‌ها و نزاع می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۰۵۰

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: عدم انجام حدنگاری در اراضی کشاورزی، آثار سوء فراوانی بخصوص در اختلافات و نزاع‌ها دارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری روز شنبه بیست و پنجم آذر ماه در جلسه هم اندیشی بررسی موانع حد نگاری اظهار کرد: حد نگاری اراضی کشاورزی استان با اخلال و کندی مواجه شده است که این روند باید تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی در استان به لحاظ شرایط توپوگرافی ارزش بالایی دارد، افزود: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات درحال تصویب است بنابراین مردم باید برای اخذ سند تک برگ ترغیب شوند و دست‌اندرکاران باید به درستی مزایای اخذ سند تک برگ را تشریح کنند تا یک بار برای همیشه موانع حد نگاری در استان برطرف شود.

رئیس کل دادگستری لرستان عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط در این زمینه را یکی از مشکلات برشمرد و افزود: در این مسیر نباید سنگ اندازی و ایجاد مانع کرد همچنین تفسیر قانون بایستی به نفع انفال و حل مشکلات مردم باشد.

حجت الاسلام شهواری بر تثبیت و جانمایی هرچه سریعتر اراضی ملی و کشاورزی تاکید و عنوان کرد: یکی از دلایل وجود معضلات و آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها، عدم صدور سند کشاورزی برای این مناطق است بنابراین باید گسترش بی‌رویه شهر و سوء استفاده سودجویان در این اراضی با حدنگاری و صدور سند کشاورزی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بایستی در مناطق تحت پوشش خود مردم را به حدنگاری و اخذ سند تک برگ ترغیب کند، بیان کرد: مردم از مزایای سند تک برگ و تاثیر آن در کاهش اختلافات، اطلاعات دقیقی ندارند که بایستی با برنامه ریزی مناسب توجیه شوند ضمن اینکه ارایه خدمات ثبتی نیازمند اخذ سند تک برگ است و اداره ثبت نباید با اسناد دفترچه‌ای خدمات ثبتی ارایه کند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه یکی از موانع حدنگاری اراضی زراعی، قانون منع خرد شدن اراضی کشاورزی تلقی شده است ادامه داد: این در حالیست که قانون منع خرد شدن اراضی کشاورزی از حد نگاری و صدور سند تک برگ جلوگیری نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز