خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری استانداری فارس مطرح کرد؛

آینده روشن گردشگری ایران با لغو روادید با ۳۳ کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۱۹۰

معاون گردشگری استانداری فارس با تقدیر از اقدام صورت گرفته دولت در لغو روادید با ۳۳ کشور، این تصمیم را اقدامی کم نظیر در اعتماد سازی و گشایش درهای دوستی به سمت جهان است.

به گزارش ایلنا، محمد فرخ زاده این اقدام را گامی موثر در رونق گردشگری عنوان و اظهارداشت: رویکرد دولت در برقراری روابط خوب سیاسی و دیپلماتیک با کشورهای همسایه، منطقه و سازمان‌های بین‌المللی همچون بریکس و شانگهای موجب افزایش تعاملات و همکاری‌ها و توسعه اقتصادی چند جانبه خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت و توسعه برنامه های فرهنگی و تقویت زیرساخت‌های گردشگری بایستی دو اقدام فوری در روزهای آتی کشور باشد.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان فارس در ادامه افزود: مهم نیست تعدادی محدود از کشورهای رادیکال در مورد ایران چه رویکردی دارند، مهم این است که مثل همیشه سنت مهمان نوازی را در عمل به جهانیان عرضه می کنیم.

فرخ زاده با تاکید بر ارتقا سواد گردشگری در کشور اظهار داشت: از این پس باید ماموریت تمام دستگاه های آموزشی، ارتقاء دانش عمومی مواجهه با گردشگران میهمان به کشور باشد.

وی با اشاره به فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ایران، لغو روادید گردشگران کشورهای مختلف و باز کردن درهای کشور به دنیا را اقدام موثری در صدور این فرهنگ و آشنایی مردم جهان با تمدن عظیم ایرانیان دانست.

معاون گردشگری استانداری فارس با قدردانی از همکاری همه دستگاه های دولتی در این پیشامد، این تصمیم را نشان از دغدغه ملی و عزم همه دولتمردان در توسعه صنعت گردشگری کشور عنوان کرد و آینده گردشگری در کشور را درخشان دانست.

فرخ زاده با تاکید بر درآمدزا بودن صنعت گردشگری پس از نفت و گاز افزود: اقتصاد گردشگری با تعامل موثر با مردم جهان روز به روز پویاتر خواهد شد و می تواند آثار تحریم‌ها و محدودیت‌های غربی را خنثی کند.

وی ابراز امیدواری کرد: این کشورها نیز با در نظر گرفتن ظرفیت ها و توانمندی های ایران در همه بخش ها به سمت لغو روادید حرکت کنند تا منافع مشترک همه تامین و انسجام موثری بین این کشورها به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه شکل بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز