خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی:

سوزاندن 4 میلیون لیتر مازوت در شبانه‌روز توسط نیروگاه حرارتی شازند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۲۴۸

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: نیروگاه حرارتی شازند هم‌اکنون در هر شبانه‌روز 4 میلیون لیتر مازوت می‌سوزاند که این فرایند نسبت به سال‌ گذشته کاهش چشمگیری داشته است. باید در نظر داشت که استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند از 20 آذرماه آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، یوسف یوسفی با اشاره به اینکه در سال جاری مازوت‌سوزی توسط نیروگاه یک ماه دیرتر از سال گذشته آغاز شده است، افزود: سوزاندن مازوت در نیروگاه حرارتی شازند سال گذشته از 20 آبان ماه و با فعالیت 4 واحد آغاز شد و تا 16 اسفند ماه ادامه داشت. در این بازه زمانی حدود 750 میلیون لیتر مازوت سوزانده شد.

وی ادامه داد: نیروگاه حراراتی شازند در مجموع، 4 واحد دارد که هر کدام 24 مشعل و در مجموع 96 مشعل دارد. با پیگیری و تلاش‌های بسیار، یکی از واحدها با 24 مشعل از 29 آبان ماه سال جاری وارد فرایند اورهال و تعمیرات اساسی شده است. اورهال این واحد حدود 4 ماه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: با این شرایط هم‌اکنون 72 مشعل نیروگاه حرارتی شازند فعال است که از این تعداد، 50 مشعل با سوخت مازوت و 22 مشعل با سوخت فعالیت می‌کند. امید است مصرف این سوخت بیشتر از این میزان نشود و تدابیر لازم برای اختصاص گاز به نیروگاه اندیشیده شود.

یوسفی با تأکید بر اینکه محیط‌زیست به هیچ عنوان موافق سوزاندن مازوت توسط نیروگاه حرارتی شازند نیست، تصریح کرد: متأسفانه ناترازی در کشور وجود دارد و مردم باید تا حد امکان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

وی به تعداد روزهای آلوده شهرستان اراک از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرده و بیان داشت: اراک یکی از 8 شهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 102 روز ناسالم را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز