خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صمت گیلان؛

برقراری خط مستقیم هوایی گیلان و داغستان، تسهیلگر مناسبات تجاری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۲۶۴

مدیر کل صمت گیلان در دیدار با مدیران اقتصادی جمهوری داغستان اظهار کرد: برقراری خط مستقیم هوایی گیلان و داغستان، تسهیلگر مناسبات تجاری خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، تیمور پورحیدری در ادامه سفر خود به روسیه در دیدار با مقامات و تجار داغستانی گفت: پیشینه قرابت فرهنگی و تجاری مردم گیلان و داغستان می‌تواند بیش از پیش فضای روابط تجاری را تسهیل کند.

پورحیدری در ادامه ماموریت کاری با مقامات تجاری جمهوری داغستان دیدار کرد و در این دیدار اظهار کرد: مزیت‌های تجاری و تولیدی داغستان برای فعالان تجاری و صنعتی گیلان جذابیت دارد و خواهان توسعه روابط هستیم.

وی با بیان اینکه در صورت برقراری خط مستقیم هوایی گیلان به داغستان روند توسعه تجاری بسیاری بین گیلان و داغستان رقم خواهد خورد، اضافه کرد: به هر میزان زیرساخت‌های مراودات تجاری توسعه یابد قطعا وسعت و تنوع روابط نیز تقویت و دوچندان خواهد شد و تجار و صنعتگران گیلان خواستار تعمیق و توسعه روابط تجاری با داغستان هستند.

پورحیدری با اشاره به وجود صنایع غذایی غنی و متنوع در حوزه ماشین‌سازی این صنعت گیلان افزود: استان گیلان در محصولات مهم مصرفی نظیر صنعت چای کیک و کلوچه، برنج، زیتون و بادام دارای مرغوبیت و مزیت‌های منحصر به فردی می‌باشد که می‌تواند نیاز بازار و بازرگانان داغستانی را پاسخ دهد.

مدیر کل صمت گیلان به تولیدات صنایع معدنی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره و تشریح کرد: گیلان با وجود فعالیت دو کارخانه تولید سیمان و ۱۰ کارخانه پروفیل و مقاطع فولادی با کیفیت، آمادگی رفع نیازهای موجود در داغستان را دارد.

متولی تولید و تجارت استان گیلان در ادامه این نشست با خلیل اوف؛ وزیر صنعت و تجارت جمهوری داغستان و همچنین با آقای نظام؛ وزیر اقتصاد جمهوری مذکور دیدار نمود و با استقبال گرم مقامات این ایالت روبرو شد و تقویت مراودات تجاری از طریق مرز آبی و مسیر هوایی جهت تسهیل امور تجاری را خواستار شد.

گفتنی است در حین این دیدارها؛ مدال افتخار در حوزه مبادلات تجاری و تسهیل در ارتباطات تجاری؛ توسط مقامات جمهور داغستان روسیه به اسدالله عباسی استاندار و دکتر پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مهندس رضائیان رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان گیلان اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز