خبرگزاری کار ایران

اجرای کشت قراردادی در 3000 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۰۰۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از اجرای کشت قراردادی در 3000 هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد زاهدی با اشاره به اینکه سال گذشته کشت قراردادی در 28 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان اجرایی شد، افزود: طرح کشت قراردادی سال جاری در محصولات مختلف زراعی شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، کلزا، گلرنگ و کاملینا اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی توسط کشاورز، با استفاده از گوشی تلفن همراه و یا یارانه در اختیار و از طریق نشانی gtc.ir و Farm.mcinext.com  و ثبت‌نام در برنامه کاربردی کشاورزی بر اساس کدملی و شماره تلفن همراه خود در طرح کشت قراردادی حضور پیدا کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند برای اجرای طرح کشت قراردادی به مراکز جهاد کشاورزی سراسر استان مراجعه کرده و نسبت بروزرسانی و ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه‌بندی کشاورزی اقدام کنند.

زاهدی تصریح کرد: محصولات کشاورزانی که اقدام به تولید محصول در طرح کشت قراردادی می‌کنند به صورت خودکار و اعتباری با تخفیف 20 درصدی بیمه شده و هزینه بیمه محصولات هنگام برداشت محصول از طلب فعالان این بخش کسر می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین بر اساس اعتبارسنجی کشاورزان، کیف پولی برای آنان در بانک کشاورزی ایجاد شده و کود و بذر مورد نیاز این افراد به صورت اعتباری توسط مراکز خدمات حمایتی در اختیار آنان قرار گرفته و در هنگام برداشت محصول از حساب آنان کسر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تأکید کرد: به کشاورزانی که اقدام به تولید محصولات کشاورزی در طرح کشت قراردادی می‌کنند، به ازای هر تن محصول یک میلیون و 500 هزار ریال کرایه حمل نیز تعلق می‌گیرد.

زاهدی به حجم اراضی باغی و کشاورزی استان مرکزی اشاره کرده و ابراز داشت: 670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در این استان وجود دارد. همچنین 1.2 درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز