خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات قزوین:

نباید اجازه داد فساد چای دبش انتخابات را به گروگان بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۰۰

استفاده از آرای مختلف و مخالف مشکلات را حل می‌کند/نباید خانه مطبوعات به بازی‌های سیاسی تنزل داده شود

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: باید از گروگان گرفتن انتخابات به بهانه‌های مختلف دوری کنیم، من قبول دارم چای دبش و فساد دبش به اعتماد عمومی آسیب زده اما به عنوان نخبه فرهنگی نباید اجازه داد فساد دبش انتخابات را به گروگان بگیرد، که البته کار سختی است و مجاهدت نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، صبح امروز در سالن جلسات استانداری با یادداشت نویسان و نویسندگان برگزار شد.

عباس کاظمی در این نشست گفت: در راستای بهره‌مندی از تجربیات نویسندگان و یادداشت نویسان استان بنا داریم جلسات مختلف را برگزار کرده و این نشست‌ها تداوم داشته باشد، به "مخالف من، مشاور من" اعتقاد دارم و حتی از نشست‌های انفرادی هم استقبال می‌کنم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اضافه کرد: از نخبگان استان دعوت می‌کنم در فرآیندهای مختلف برگزاری انتخابات اگر فکر می‌کنند می‌توانند کمک کنند اعلام کنند، افراد را فارغ از نگاه سیاسی دعوت می‌کنیم تا به دست اندرکاران برگزاری انتخابات آموزش دهند.

وی با بیان اینکه به تکثر و تضارب آرا در عین رعایت خطوط قرمز باور داریم، عنوان کرد: با این نگاه که اگر فردی حرفی زد بلافاصله باید او را بیرون از نظام بدانیم مخالف هستیم، چرا که این تلقی و ذهنیت ایجاد می‌شود که نکند من را نمی‌خواهند، باید این نگاه‌ها اصلاح شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تاکید کرد: این جمع را درون نظام می‌بینیم و علاقه‌مند هستیم که از ظرفیت شما استفاده کنیم، البته ممکن است گاهی هم امکان وقوع خواسته شما وجود نداشته باشد، اما آن را مد نظر قرار خواهم داد و به عنوان یک آرمان برای آن تلاش می‌کنم.

کاهش سرمایه اجتماعی به یک تفکر و سلیقه سیاسی محدود نمی‌شود

وی درباره دیوار بی‌اعتمادی و چالش بی‌تفاوتی اجتماعی که شاهد آن هستیم، اظهار کرد: این موضوع را قبول دارم، اما سوال این است آیا این دیوار بی اعتمادی و کاهش سرمایه اجتماعی برای این دولت و یا یک تفکر و سلیقه سیاسی است و آیا فقط اصولگراها یا اصلاح طلبان این دیوار را ایجاد کرده‌اند؟ پاسخ روشن است، همه ما مسئولیم.

کاظمی ادامه داد: همه ما درباره کاهش سرمایه اجتماعی دغدغه داریم، شما با حضور خود در این جلسه نشان دادید ممکن است به تفکر حاکم به این دولت و برخی موارد منتقد باشید اما بی تفاوت نیستید و حاضر هستید نظر خود را منتقل کنید.

مشکلات با استفاده از نظرات مختلف و مخالف حل می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با تاکید بر استفاده از نظرات مختلف گفت: این گفتمان باید فارغ از سیاست و نگاه سیاسی گفتمان قالب ما باشد، با این رویکرد مسایل ما حل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین عنوان کرد: در جهاد تبیین باید شده‌ها و نشده‌ها و نکات مثبت و منفی در کنار هم گفته شود، برای ارتقای سرمایه اجتماعی باید این ارتباطات با لایه‌های مختلف استمرار پیدا کند، البته در برگزاری جلسات انحصار در گرایشات سیاسی نیست و باید سراغ اقوام هم رفت.

در مواجهه با وضع موجود راهی جز انتخابات نداریم

این مسئول بیان کرد: ما میراث‌دار برخی اتفاقات در استان هستیم، ممکن است در وقوع آن‌ها نقش نداشته باشیم و یا نقش ما کمرنگ باشد، به هر حال این وضع موجود جلوی پای ما است و راهی جز انتخابات نداریم.

وی اظهار کرد: در مقابله با مشکلات موجود، خیابان تجربه شده که آثار منفی به همراه داشته، همچنین نفی نظام سیاسی هم از ابتدای انقلاب مطرح بود و زمینه ذهنی برخی از جریان‌های سیاسی فکری هم نفی جمهوری اسلامی است که در برخی پنهان و در برخی آشکار بیان می‌شود.

کاظمی ادامه داد: می‌خواهم بگویم حرف ما با آن‌ها این است، به ایران که اعتقاد دارید، با این جمع می‌شود هدف مشترک تعریف کرد.

باید دستاوردها و نقایص کنار هم دیده شود

وی تصریح کرد: باید دستاوردها و نقص کنار هم دیده شود و منصفانه مورد قضاوت قرار گیرد و این نوع رویکرد، حتما راگشا است، مساله این است که همواره نقایص و تیرگی‌ها ضریب می‌خورد، اما می‌توان این فضا را متوازن کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در نگاه جزئی‌نگر با چالش مواجه می‌شویم و باید تا پسر خانم خزئلی و سیسمونی دختر قالیباف را جواب بدهیم، البته توجیه کردن خیانت است و نباید از نواقص حمایت کرد.

وی ادامه داد: در نگاه کلی آیا هیچ دستاوردی نداریم؟ باید با ارزیابی کلی به مخاطب امید دهیم، ما از یک نقطه آغاز که وضعیت سیاه‌تر از امروز بوده به اینجا رسیدیم، تمرکز در نگاه جزئی نقطه عقب‌گرد است.      

برخی تلاش می‌کنند هر مساله‌ای را به انتخابات گره بزنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار کرد: یک جریانی تلاش می‌کند تا هر مساله‌ای مانند نان، تخم مرغ و بنزین را به عدم مشارکت در انتخابات برساند که بنزین را در سال 1400 هم دیدم.

وی ادامه داد: در اتفاق امسال از زمانی که اتفاق بنزین اعلام شد تا زمانی که اکیپ‌ها برای حل مشکل در جایگاه‌های سوخت حاضر شدند زیر دو ساعت طول کشید.

موضوع بنزین در فاصله زمانی کوتاه مدیریت شد

کاظمی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه آن روز مراسم تشییع شهید مدافع حرم بود و تعداد زیادی از مسئولین آنجا حاضر بودند اما بلافاصله در ستاد مدیریت بحران و در یک فاصله کوتاه تلاش شد و چهار دستکاه به صورت دستی به مدار بازگشت، نسبت به سال 1400 سرعت و دقت عمل خوبی داشتیم تا بحران مدیریت شود.

این مسئول بیان کرد: نگاه کلی نگر ما را به دستاوردهای بیشتر سوق می‌دهد، در جزء نگری علمکرد یک بخشدار و کمتر از بخشدار به چشم ما می‌آید، ممکن است برای مردم قضاوت بخشدار هم مهم باشد اما اتمسفر حاکم را ما و شما رقم می‌زنیم، نقش شما در برخی مواقع تعیین کننده است.

نباید خانه مطبوعات به بازی‌های سیاسی تنزل داده شود

وی با اشاره به انتخابات خانه مطبوعات گفت: میزان حضور و مشارکت قابل تقدیر است، برخی گله می‌کنند که چرا واکنشی نداشتم، باید نتایج رسمی و نهایی اعلام شود و مطابق با آن ما هم وظایفی داریم، این انتخابات صنفی است و باید خیلی مراقبت کنید که این تشکل صنفی را به برخی از بازی‌های سیاسی تنزل ندهید.

پای سلامت انتخابات خواهم ایستاد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه برخی من را به حمایت از فرد خاصی و یا مخالفت با فرد خاصی متهم می‌کنند، گفت: تا روز انتخابات با این تکثر مواجه خواهیم بود و این طبیعت یک مسئولیت است.

وی تصریح کرد: نسبت به قانون تعهد دارم، قانون منشور من است و شرافتم را در مخالفت با موافقت با یک فرد نمی‌فروشم و پای سلامت انتخابات با هم هزینه‌هایش خواهم ایستاد.

کاظمی خاطرنشان کرد: اینکه ذهنیت بررسی نشده و تحلیل نشده را به زبان جاری نکنیم سخت است، ممکن است ذهنیت داشته باشم اما تلاش می‌کنم به زبان جاری نکنم، اما واقعیت این است که هواداری و یا تخریب افراد خط قرمز است؛ اگر هم جایی در نوع گفتارم مشکلی وجود داشت، حتما به من منتقل کنید.

در این نشست افراد و یادداشت نویسان استان نظرات خود را پیرامون مسایل مختلف استان و انتخابات مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز