خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

رضا عسگری از نامزدی انتخابات مجلس انصراف داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۳۳۸

رضا عسگری نامزد اصلاح‌طلب انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شهرستان‌های بوئین‌زهرا و آوج در اعتراض به اقدامات خلاف قوانین و مقررات مجریان انتخابات در استان قزوین انصراف خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، متن بیانیه این نامزد انتخاباتی به این شرح است:

"مردم نجیب و شریف شهرستان‌های بویین زهرا و آوج

با عرض سلام و ادب و احترام

همانگونه که مستحضرید انتخابات به عنوان یکی از  اصلی‌ترین ارکان حکمرانی و مهمترین رکن در  عرصه مشارکت شهروندان در حیات سیاسی کشور بشمار می رود.

اهمیت انتخابات در نظام‌های مردم‌سالار تا حدی است که بدون آن دموکراسی معنای خود را از دست می‌دهد.

تاکید امامین انقلاب بر برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری مردم از یک سو و فتوای مقام معظم رهبری بر حق الناس بودن رای مردم از سوی دیگر، نه تنها به عنوان یک حکم حکومتی، بلکه تکلیفی شرعی برای همه دست اندرکاران برای برگزاری انتخابات به شکلی درست و صحیح و بر مدار قانون بشمار می‌رود.

با این رویکرد به منظور ایفای وظیفه ملی، در انتخابات ثبت نام کرده و خدا را شاکرم که از بدو ثبت نام مورد لطف و محبت آحاد مختلف مردم در شهرستان‌های بوئین زهرا و آوج و همه بخش‌های تابعه این حوزه انتخابیه قرار گرفته و به رغم وجود فضای یأس و ناامیدی در کشور به دلیل شرایط بد اقتصادی، مردم نجیب و قدرشناس منطقه نهایت حمایت خود را از ثبت نامم در انتخابات ابراز داشته و خوشبختانه شور و شوق انتخاباتی در هر دو شهرستان بوئین زهرا و آوج را شاهد بودیم.

از زمان ابراز تمایلم برای ثبت نام در انتخابات  و آغاز موج همراهی و حمایت گسترده مردمی، شاهد برخی بداخلاقی‌ها و اقدامات تخریبی از سوی رقیب بوده ولی به رغم آن، دلخوش به وجود قانون و لزوم تبعیت دست اندرکاران انتخابات از قانون و منویات شرعی و حکومتی ولی فقیه بودم.

بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی مهمترین و نخستین آزمون تبعیت دست اندرکاران انتخابات از قانون بشمار می‌رفت که متاسفانه عدم توجه به مواد قانونی توسط فرماندار و اقدامات فراقانونی وی را شاهد بودیم.

شرکت معاون فرماندار در جلسه انتخاب ستاد تبلیغاتی یکی از کاندیداها و عدم برخورد با متخلف شائبه جدی خروج دست اندرکاران انتخابات از اصل بی‌طرفی را در جامعه ایجاد کرد.

در شرایطی که امیدوار بودیم اقدامات غیرسازنده هیات‌های اجرایی از سوی مقامات ارشد استان اصلاح شود و در حالیکه شاهد رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان بدون مستند قانونی و به بهانه گزارش های غیر واقع و غیرمستند محلی بودیم، اظهارات عجیب معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان مبنی بر اعلام سابقه منفی برای نمایندگان فعلی استان توسط مراجع استعلامی که طبیعتاً باید موجب رد صلاحیت آنان در هیات‌های اجرایی می‌شد، ولی برخلاف قانون در هیات‌های مزبور تایید صلاحیت شدند که علاوه بر صحه گذاشتن بر خروج هیات‌های اجرایی از مدار قانون، موجبات یأس و ناامیدی بیش از پیش مردم و  فعالان سیاسی برای برگزاری انتخاباتی سالم در استان شده و به نظر می‌رسد ادامه این روند انتخابات را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

لذا به رغم میل باطنی در اعتراض به رویه حاکم در انتخابات استان و پس از مشورت با برخی شخصیت‌های سیاسی استان از ادامه فعالیت‌های انتخاباتی انصراف داده و تخلفات و‌جرایم انتخاباتی دست اندرکاران انتخابات را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنم.

در پایان از ابراز محبت آحاد مختلف مردم وفادار و نجیب حوزه انتخابیه بوئین زهرا و آوج، اهالی محترم تمامی شهرها و روستاهای منطقه کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.

با احترام مجدد

خدمتگزار همیشگی مردم

رضا عسگری"

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز