خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قزوین:

فرونشست دشت قزوین همه چیز را ناامن می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۳۳۹

امام جمعه قزوین گفت: فرونشست دشت قزوین که بخاطر مصرف بی رویه آب‌های زیر زمینی اتفاق افتاده است، همه چیز را ناامن می‌کند و ساخت خانه، کارخانه، راه‌ها و ریل‌ها را با ناامنی مواجه می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، گفت: سفارش به تقوا باید در گفتار ما اثر بگذارد، یعنی روی حساب حرف بزنیم، تقوا در نگاه ما تأثیرگذار باشد، نگاه‌مان به گناه آلوده نباشد، نگاه به مال مردم به طمع ندوزیم، نگاه به بیت‌المال به سوءاستفاده نداشته باشیم، از فساد بپرهیزیم، نه تنها بپرهیزیم بلکه آن‌هایی که فساد می‌کنند، دست به جیب بیت‌المال می‌برند و به بیت‌المال خیانت می‌کنند را بشناسیم و به همه مردم بشناسانیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مبادا جوانان عدالت‌خواه عدالت‌خواهی را کنار بگذارند و مبادا همین جوانان عدالت‌خواهی را به سیاه‌نمایی تبدیل کنند، یعنی هم نباید سیاه‌نمایی باشد و از آن طرف بام بیفتیم و هم نباید عدالت‌خواهی به تعطیلی کشیده شود و از این طرف بام بیفتیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید آمر به معروف باشیم و نهی از منکر کنیم، امیرالمؤمنین (ع) سفارش کرده‌اند حق‌گو باشید، باید با همه ملاحظات ایمانی و دستورات دینی حق را بیان کنیم، در بیان حق هیچ ترس و واهمه‌ای نداشته باشیم، آنجایی که روی اصول و آداب و ادب دینی از حق صحبت می‌کنیم همه مردم همراهی می‌کنند، بدانیم در بیان حق اگر درست قدم برداریم اولین حامی ما رهبر حکیم انقلاب اسلامی است که خودشان همیشه حق را با همه ملاحظات حکیمانه بیان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدانیم اگر حق را بگوییم خدا از گوینده حق حمایت می‌کند، آن‌هایی که ملاحظه‌کاری می‌کنند و می‌گویند اگر حق را بگوییم فلان‌طور می‌شود، باید بدانند که اگر پای حق نایستند، خواری و ذلت خودشان را زمینه‌سازی کرده‌اند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: آمدن پیامبر (ص) بشارت حضرت ابراهیم (ع) بوده است، همه مردم دنیا تحت تأثیر این کلمات بوده‌اند وگرنه این قیام جهانی که اکنون می‌بینیم شکل نمی‌گرفت، این‌ها پشت صحنه معنوی دارند، رسانه‌های غربی می‌گویند سالیانه حدود 20 هزار نفر که اغلب آن‌ها جوان هستند در آمریکا به اسلام می‌پیوندند.

عابدینی افزود: سالی 20 هزار نفر که عمدتاً هم مسیحی هستند مسلمان می‌شوند و آمریکا باید عصبانی بشود و باید از این عصبانیت بمیرد چرا که جز این چاره‌ای ندارد و این 20 هزار نفر امسال سال آینده بیشتر می‌شود و اینها همه برکت نام حضرت عیسی مسیح (ع) است.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: در فرانسه سالانه حدود 4 هزار نفر که عمدتاً مسیحی هستند، مسلمان می‌شوند، در انگلستان و ایتالیا سالانه 5 هزار و 200 نفر مسلمان می‌شوند و اینها صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را ناراحت می‌کند و به همان نسبت مؤمنان و مستضعفان عالم خوشحال می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این که جامعه مهندسان ما باید مؤمنانه و حقیقی در این عرصه خدمتگزار باشد، اضافه کرد: باید در این عرصه گزارش‌ها درست و حقیقی باشد و باید ساز و کاری تعریف شود که در بحث ساخت و سازها تقلبی صورت نگیرد و گزارش‌های خلاف داده نشود و علاج واقعه را قبل از وقوع کنیم.

وی ادامه داد: حل بسیاری از این مسائل در دستان ما است و وقتی نزولات آسمانی کاهش پیدا می‌کند باید قطره قطره آب شرب را با قداست و برکتش نگاه کنیم و برای آبیاری نیز از سیستم‌های نوین استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: مهمترین دغدغه فکری امروز ما مسئله مردم غزه است، دستمان به آن‌ها نمی‌رسد اما دلمان با آن‌ه ااست و اشکمان برای آن‌ها جاری می‌شود، شکست صهیونیست‌ها هر روز که می‌گذرد آشکارتر می‌شود و خودشان و حامیانشان در سراسر دنیا و حتی سران صهیونیست‌ها غیر از نتانیاهو بر این شکست اذعان کرده‌اند.

عابدینی تصریح کرد: نتانیاهو می‌داند هر زمانی که بساط جنگ برچیده شود، او باید کنار برود. در این جنگ نه تنها صهیونیست‌ها بلکه آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و همه حامیان آن‌ها شکست خورده‌اند چرا که برداشتشان این بود که حیثیتشان به این جنگ وابسته است و همه پای کار آمدند اما خدا همه آن‌ها را با هم به زمین کوبید.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: اعتراضات در دنیا علیه صهیونیست‌ها هر روز گسترده تر می‌شود و این نیست که یک روزی بیایند یک همایشی و نمایشی سر دهند، هر روز مردم دنیا خشمگین تر و سماجتشان بیشتر می‌شود تا بساط صهیونیست‌ها برچیده شود.

وی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه روحیه نظامیان صهیونیستی هر روز نسبت به قبل ضعیف تر می‌شود، عقب نشینی‌ها مانند روز گذشته که یکی از لشکرهای صهیونیست‌ها انجام داد، روز به روز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز