خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو:

آبرسانی به روستاها نباید تحت تاثیر نوسانات منابع مالی قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۳۹۷

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاها نقطه امید مردم است، از این رو نباید به هیچ عنوان روند اجرایی این پروژه‌ها تحت تاثیر نوسانات منابع مالی قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، یزدان رضایی در سفر یک روزه خود به استان قزوین در جلسه با مدیران ارشد صنعت آب و برق استان گفت: مدیریت مصرف و گذر از تابستان 1402 بدون هیچ گونه خاموشی به‌رغم افزایش 2.5 درجه‌ای دمای کشور، کاهش میزان بارندگی و بروز خشک‌سالی برای سومین سال متوالی جز با درایت و همکاری همه مدیران و همکاران مجموعه صنعت آب و برق امکان پذیر نبود، که این خود جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو افزود: به‌رغم همه مشکلات موجود و اضافه شدن 2 میلیون مشترک جدید و استمرار هوای گرم تا اواخر مهرماه با استفاده از روش‌های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و البته همراهی مردم شاهد کاهش یک درصدی مصرف برق در حوزه خانگی و کاهش 8 درصدی مصارف روشنایی معابر نسبت به سال 1400 بودیم و این در حالی است که در سال 1400 بدلیل شیوع ویروس کرونا منع تردد شبانه داشتیم و میزان تجمعات و حضور مردم در پارک‌ها و بوستان‌ها به شدت کاهش یافته بود.

وی عنوان کرد: در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم میزان افزایش تولید برق 9 هزار مگا وات بوده در حالی که این میزان در کل دولت دوازدهم حدود 16 هزار مگا وات بوده است.

این مسئول افزود: این میزان افزایش به همراه میزان برق ناشی از صرفه جویی در مصرف خانگی و معابر شهری به بخش مولد کشور یعنی صنعت در جهت افزایش تولید و اشتغالزایی تحویل داده شده بطوری که که در سال جاری بخش صنعت نسبت به سال گذشته چیزی حدود 25 درصد برق بیشتری تحویل گرفته است.

رضایی یادآور شد: بدلیل استمرار کاهش میزان بارندگی‌ها برای چهارمین سال متوالی از همین الان باید به فکر تابستان 1403 باشیم تا بتوانیم خدمات بهتری را نسبت به سال جاری به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبرسانی به روستاها نقطه امید مردم است، تصریح کرد: خوشبختانه روند اجرایی احداث سد نهب و بالاخانلو و طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان و همچنین پروژه‌های فاضلاب بسیار مطلوب است و با توجه به منابع مالی پیش بینی شده، این طرح‌ها و پروژه‌ها بزودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند، البته از مدیران استانی خواسته‌ایم که به هیچ وجه اجرای این پروژه‌های مهم و زیربنایی استان  نباید تحت تاثیر نوسانات منابع مالی قرار بگیرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به بحث مولد سازی بیان کرد: اموال و داریی‌های مازاد شرکت‌های صنعت آب و برق استان باید هرچه سریع‌تر شناسایی و تعیین تکلیف شده و با بیشترین ارزش افزوده برای طرح‌های مهم و اولویت دار این صنعت در استان هزینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز