خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری آبیک:

توسعه فضای سبز از اولویت‌های شهرداری آبیک است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۴۵۹

سرپرست شهرداری آبیک با اشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز در شهر آبیک گفت: یکی از الویت‌های شهرداری در تامین سلامت روحی و جسمی و همچنین نشاط و شادابی شهروندان توجه به توسعه فضای سبز است.

به گزارش ایلنا، فرید شریعت پناه با اشاره به اقدامات شهرداری آبیک در طول یک سال گذشته گفت:  برای رفاه، آسایش و ارایه خدمات بیشتر به شهروندان پروژه‌های خوبی در دست اجراست که تکمیل آن‌ها چهره شهر را متحول می‌کند.

سرپرست شهرداری آبیک بیان کرد: برای زیباسازی معابر شهری تاکنون با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد تومان بیش از ۷ هزارتن آسفالت ریزی شده و معابر باقی مانده نیز با مساعد شدن شرایط جوی بزودی روکش آسفالت خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای عملیات لکه گیری مناطق حفاری شده در سطح شهر از دیگر اقدامات شهرداری است که در این مدت با اعتباری بیش از ۳۳ میلیارد ریال انجام شده است.

سرپرست شهرداری آبیک یادآورشد: برای کفپوش و سنگ فرش خیابان‌ها و رفیوژ بلوارهای سطح شهر هم۲۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

شریعت پناه بیان کرد: نسبت به جداسازی آب خام از آب شرب برای آبیاری فضای سبز اقدام شد که در حال حاضر با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال نسبت خرید ۱۵ تانکر دوجداره با ظرفیت‌های ۳۰ هزار تا ۷۰ هزار لیتر جهت آبیاری فضای سبز اقدام شده است.

این مسئول شهری یادآورشد: لوله گذاری برای اجرای طرح آبیاری قطره‌ای نیز یکی دیگر از اقدامات شهرداری در حوزه توسعه فضای سبز است که با اعتباری حدود ۴ میلیارد ریال انجام شده است.

سرپرست شهرداری آبیک در خصوص توسعه و گسترش پارک‌های محله نیز گفت: در راستای توسعه و گسترش پارک‌های محله‌ای  برنامه ریزی شده و بازپیرایی و بازساری پارک‌های موجود سطح شهر و تجهیز آن‌ها به ست‌های ورزشی با دو میلیارد ریال انجام شده است.

شریعت پناه اظهار کرد: اجرای طرح فاضلاب شهری آبیک با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال آغاز شده که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باقی مانده عملیات اجرایی در مناطق کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با تفاهم نامه امضا شده بین شهرداری و شرکت آبفای استان اجرای طرح فاضلاب شهری در فاز اول به متراژ ۵ هزارمتر در منطقه مهدیه آغاز شده و در مراحل بعدی در منطقه فردوس و سایر نقاط پراکنده شهر که فاقد سیستم فاضلاب است نیز  انجام خواهد شد.

شریعت پناه گفت: یکی از مهمترین مشکلات و معضلات شهری موضوع جایگاه  موقت زباله بود که با ورود شیرابه‌های حاصل از زباله‌ها به آب‌های زیرزمینی که سلامت مردم را تهدید می‌کرد که با تلاش همکاران شهرداری با اجرای بتن مسلح به متراژ ۷۵۰ مترمربع با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال این مشکل برطرف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز