خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی خبر داد؛

استمرار تعاملات با مرجع انتظامی برای برخورداری از ظرفیت‌های دادرسی الکترونیکی در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۶۸۴

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل از استمرار هماهنگی و تعاملات با مرجع انتظامی برای برخورداری حداکثری از ظرفیت های فن آوری در مکاتبات و دادرسی های الکترونیکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، صادق صادق‌زاده در جلسه کمیته هماهنگی قضایی، انتظامی  با بیان اینکه خوشبختانه در سایه همکاری و تعاملات مابین مسئولان قضایی و انتظامی هماهنگی خوبی در امر تسریع در پیشبرد امور وجود دارد اظهار داشت:  برگزاری اینگونه جلسات تعاملی موجب احصاء مشکلات و موانع کار شده و سعی می‌شود با استفاده از ظرفیت های موجود نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی در ادامه گفت: یکی از اهداف مهم سند تحول و تعالی، اجرای  سریع  و موثر احکام صادره و دستگیری محکومان متواری  است. لذا یکی از  برنامه های مورد تأکید در این رابطه استفاده از سامانه کنترل تردد در تمامی  واحد های قضایی و انتظامی و ثبت مشخصات مراجعین در بدو ورود به این واحد ها  به منظور رصد محکومان و افراد تحت تعقیب است که در این خصوص دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل ضمن ایجاد هماهنگی لازم بین کاربران واحد کنترل تردد آموزش های لازم را برای تحقق نتایج مطلوبتر ارایه می دهد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در ادامه  تجهیز کلانتری ها به سامانه های الکترونیکی را بسیار ضروری ذکرد و افزود: به منظور کاهش اعزام و بدرقه متهم مابین کلانتری ها و دادسرا و  نیز جلوگیری از مسائل و مشکلات احتمالی آن،  فراهم شدن بستر و مقدمات برقراری ارتباط الکترونیکی و ویدئو کنفرانس بین مرجع قضایی و فراجا از برنامه های  اولویت دار مرجع قضایی و انتظامی  است.

صادقزاده همچنین با بیان اینکه متأسفانه در ارسال پرونده های فاقد گواهینامه، شاهد ارسال دستی  آن هستیم تصریح کرد: ارسال دستی این پرونده ها  ضمن اینکه مشکلاتی را برای حوزه های قضایی ایجاد می کند  از طرفی نیز موجب  سرگردانی مراجعین می  شود،  لذا ضرورت دارد ترتیبی اتخاذ شود تا این پرونده ها نیز به صورت الکترونیکی به محاکم ارسال شود.

دقت در تعیین صلاحیت حوزه استحفاظی در رسیدگی به پرونده ها، عدم ضرورت اعزام متهم به پزشکی قانونی برای تست الکل و ضرورت تست آن در کلانتریها با استفاده از تجهیزات لازم از دیگر تأکیدات معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بود.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز