خبرگزاری کار ایران

معاون سوادآموزی استان:

15 طرح مکمل آموزشی در راستای گام دوم انقلاب در قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۷۶۸

معاون سوادآموزی استان قزوین گفت: در استان قزوین بیش از پانزده طرح مکمل در راستای گام دوم انقلاب و مهارت‌های اساسی زندگی اجرا می‌شود که با محوریت سوادآموزی است.

به گزارش ایلنا، محمود طریقی گفت: رویکرد ما در سواد آموزی حول سه محور خانواده، مدرسه و مسجد با محوریت مردم است و دوره‌های سوادآموزی تا پایان دوره ششم ابتدایی به صورت رایگان برای سنین ۱۰ تا ۶۰ سال برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی استان قزوین ادامه داد: در سوادآموزی در سه دوره افراد بی سواد شناسایی، جذب و آموزش داده می‌شوند که این دوره‌های سه گانه عبارتند از دوره سواد آموزی که معادل سوم ابتدایی، دوره انتقال که معادل ششم ابتدایی و دوره تحکیم که به منظور تثبیت و تعمیق سواد مخاطبین است.

وی عنوان کرد: امروز سوادآموزی یک جریان مهم فرهنگی است و بعد از توسعه سواد باید تعمیق سواد مد نظر باشد.

این مسئول گفت: در استان قزوین بیش از پانزده طرح مکمل در راستای گام دوم انقلاب و مهارت‌های اساسی زندگی اجرا می‌شود که عبارتند از آموزش فرد به فرد، طرح خود آموز، طرح آموزش زندانیان، آموزش رایانه، خواندن با خانواده، مراکز یادگیری محلی، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی حرفه و مشاغل، معلولین آموزش پذیر، آموزش اتباع خارجی و پناهنده، آموزش عملی نماز با عنوان نماز کلید بهشت است، حلقه‌های کتاب خوانی و امسال نیز به صورت جدی طرح سواد آموزی محله محور بر اساس آموزش محله به محله برای سوادآموزان توسط آموزش دهندگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز