خبرگزاری کار ایران

در سال زراعی جاری؛

بیش از شش هزار تن بذر اصلاح شده گندم در قزوین تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۲۶۸

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری 6 هزار و ۶۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم در این استان تولید شده است.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند با اعلام این خبر گفت: از این میزان حدود ۴ هزار و ۴۰۰ تن بذر گندم آبی و ۲ هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم دیم است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: تولید این بذرها بمنظور تامین نیازهای کشاورزان برای کشت سال زراعی جاری انجام شده که این میزان به ترتیب ۳۸ و ۲۲ درصد مزارع گندم آبی و دیم استان را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: بذرهای اصلاح شده گندم توسط ۴ شرکت تولید کننده بذر در استان و با نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان تولید شده است.

این مسئول ادامه داد: این بذرهای اصلاح شده مزایایی از قبیل یک‌نواختی ژنتیکی، مقاومت به آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز، تحمل به تنش‌های زیستی و عملکرد بالا دارد.

وی بیان کرد: ۶۵ درصد از برنامه تولید و فرآوری بذر اصلاح شده در استان در سال جاری محقق شده است؛ همچنین بذر مورد نیاز برای کشت گندم توسط خود کشاورزان از طریق بذرهای خود مصرفی مرغوب تامین، ذخیره و مورد استفاده قرار می‌گیرد که این بذرها حدود ۱۸ هزار تن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز