خبرگزاری کار ایران

نشست هم‌فکری کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی برگزار شد

تعامل سازنده اکوسیستم اقتصادی استان زمینه‌ساز موفقیت اقتصاد دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۳۴۰

دومین نشست هم‌فکری کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان با حضور مسئولان استان، صنایع بزرگ، نمایندگان انجمن‌های ذیل اتاق و دیگر نهادهای مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، در این نشست به بیان اهمیت مزیت رقابت اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و گفت: تمرکز بر تولید محصولات با کیفیت مورد نیاز بازار داخل با قیمت تمام شده پایین می‌تواند به دستیابی شرکت‌های دانش‌بنیان به جایگاه واقعی‌شان کمک کند.

محمود حقیقت‌سرشت در ادامه افزود: گسترش بازار این اکوسیستم و کاهش تورم از اقدامات مهمی است که باید سرلوحه فعالیت‌های اصلی کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی نیز با بیان اهداف کمیسیون در دو حیطه توسعه تجاری‌سازی فناوری و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تعامل سازنده اکوسیستم اقتصادی استان زمینه‌ساز موفقیت اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی فناوری‌های متناسب و جدید در بستر اقتصاد سنتی، موجود و قدیمی است.

وحید فولادگر همچنین به لزوم افزایش جسارت تصمیم‌گیری در مدیران صنایع بزرگ و حکمرانان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اشاره و بیان کرد: اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه فرهنگ‌سازی و ایجاد ارتباط بین ذی‌نفعان اقتصادی گام‌های مهمی برداشته و دست مسئولان استانی را برای پیشبرد استفاده از فناوری‌های نوین تولید داخل، به گرمی می‌فشارد.

رئیس کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی با بیان محورهای شش کمیته ذیل این کمیسیون با عناوین «تأمین فناوری و توسعه تقاضا»، «مالکیت معنوی و ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود»، «تسهیلگری و پیگیری اجرای قوانین حوزه دانش‌بنیان»، «تأمین مالی فناوری»، «توانمندسازی و تعالی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان» و «هوش مصنوعی» به تشریح فعالیت‌های کمیسیون پرداخت.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ادامه، علت تشکیل کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق را افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از اقتصاد فناوری کشور عنوان کرد و گفت: باید بازار تقاضایی در استان ایجاد کنیم که به رشد این شرکت‌ها کمک کند.

امیر کشانی در ادامه به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد استان از اقتصاد ملی اشاره کرد و راه‌حل افزایش گردش اقتصادی استان را در استفاده بخش‌های مختلف اقتصادی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، افزایش سهم ۲۰ درصدی بازار دانش‌بنیان‌های اصفهان در چهار سال آینده، ایجاد پلتفرم همرسانی بازار فناوری و تولیدکنندگان، نگاه ویژه به حوزه‌های جذب سرمایه مالی، انسانی و توسعه صادرات، گسترش ارتباط بین کمیسیون صادرات و اقتصاد دانش‌بنیان اتاق، تدارک برنامه منسجم برای برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های فن‌نما و جیتکس به صورت سالانه، برگزاری رویدادهای هدفمند توسعه بازار نظیر هوش مصنوعی میرداماد، زمینه‌سازی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بازدیدهای صنعتی ماهانه اتاق و افزایش بازارهای بین‌المللی از طریق ارتباط با انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها را از برنامه‌های مهم کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان بیان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز