خبرگزاری کار ایران

انجام بیش از ۷ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۵۳۲

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در آذرماه سال جاری بیش از ۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان صورت گرفته و این بازرسی ها منجر به کشف تخلفات صنفی و قاچاق کالا و ارز به ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال شده است.

به گزارش ایلنا، عبدالحمید سرتیپی، با بیان اینکه، در آذرماه سال جاری هفت‌هزار و ۲۴۵ مورد بازرسی از واحدهای تولید، توزیع، خدماتی و عرضه در استان انجام شده است گفت: این بازرسی‌ها شامل واحدهای مختلفی مانند پوشاک و البسه، مشاورین املاک، خبازی و تولید نان، مواد غذایی و بهداشتی و غیره بود.

سرتیپی افزود: در این بازرسی‌ها یک هزار و ۸۷ بند تخلفات صنفی از سوی واحدهای صنفی و غیرصنفی مشاهده شد که عمدتا شامل عدم رعایت استانداردهای کیفی و بهداشتی، عدم صدور فاکتور، عدم داشتن مجوز فعالیت، عدم رعایت قیمت رسمی و غیره بود. این تخلفات منجر به تشکیل ۹۶۳ فقره پرونده به ارزش یک هزار و ۲۰۱ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال شد که به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شد.

بازرسی‌های ویژه شب یلدا

سرتیپی همچنین گفت: مهمترین طرحی که در آذرماه به اجرا در آمد طرح ویژه نظارتی شب یلدا بود که به منظور کنترل کیفیت و قیمت محصولات مصرفی در شب یلدا از ۲۱ آذرماه آغاز و در ۳۰ آذرماه به پایان رسید.

وی افزود: در این طرح ۲ هزار و ۷۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده محصولات مصرفی مانند آجیل، خشکبار، شیرینی، میوه، گوشت و غیره انجام شد.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها ۳۰۰ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش ۴۱۲ میلیارد ریال تشکیل شد که عمدتا شامل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی، عدم صدور فاکتور، عدم رعایت قیمت رسمی و غیره بود. این پرونده ها به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

بازرسی‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز

سرتیپی همچنین از انجام ۷۰۸ مورد بازرسی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آذرماه خبر داد. وی گفت: در این بازرسی‌ها ۴۴ فقره پرونده قاچاق به ارزش قریب به یک هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال کشف شد که شامل کالاهای مختلفی مانند لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و البسه، مواد غذایی و غیره بود. این پرونده ها به مراجع قانونی ارجاع داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز