خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

دود سفید کوره‌های آجرپزی اراک به معنای استفاده از سوخت مازوت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۵۵۷

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: دود سفیدی که گاهاً از سوی کوره‌های آجرپزی مستقر در اطراف شهرستان اراک دیده می شود حاصل استفاده از سوخت گاز و ترکیبات با خاک و خشت است و به معنای استفاده از سوخت مازوت نیست.

به گزارش ایلنا، کامبیز خلیلی بر گازسوز بودن کوره‌های آجرپزی اطراف شهرستان اراک تأکید کرده و افزود: سیستم احتراقی کوره‌های آجرپزی به شیوه‌ای طراحی شده که امکان استفاده از سوخت مازوت ندارند و سوخت این کوره‌ها صرفاً گاز است.

وی ادامه داد: بالغ بر 20 کوره آجرپزی در محدوده جاده فراهان و روستای مرزیجران شهرستان اراک وجود دارد که البته تعدادی از آنها غیرفعال هستند، اما کوره‌های آجرپزی فعال صرفاً از سوخت گاز استفاده می‌کنند. اگر این خروجی کوره‌ها خارج از استاندارد باشد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس پایش‌های شبانه مکرری که از سوی مجموعه حفاظت محیط‌زیست استان انجام می‌شود، هیچ یک از کوره‌های آجرپزی اطراف شهر اراک اقدام به استفاده از سوخت مازوت نمی‌کنند.

خلیلی تصریح کرد: طبق الزام سازمان حفاظت محیط‌زیست موظف هستیم در شرایط اضطرار و آلودگی، وضعیت صنایع آلاینده، پسماندسوزی و کوره‌های آجرپزی را به صورت پایش کنیم. در حال حاضر این کوره‌ها تحت پایش مستمر هستند و مازوت‌سوزی ندارند.

وی بیان داشت: در حال حاضر در محدوده شهرستان اراک تنها نیروگاه حرارتی شازند مازوت‌سوزی دارد. در استان مرکزی نیز علاوه بر نیروگاه، گاز کارخانه‌های سیمان نیز قطع شده است و از مازوت به عنوان سوخت دوم استفاده می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز