خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

تولید بوقلمون در قزوین به بیش از سه هزار تن رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۹۰۳

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه ۳ هزار و ۸۵۳ تن گوشت بوقلمون در واحدهای تولیدی این استان تولید شد.

به گزارش ایلنا، علی رمضانپور با اشاره به تولید گوشت بوقلمون در استان گفت: میزان تولید گوشت بوقلمون نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲ هزار و ۹۴۶ تن بوده ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری  بیش از 5 هزار تن گوشت بوقلمون در واحدهای پرورشی این استان تولید شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۳ واحد پرورش گوشت بوقلمون به ظرفیت  ۲۷۵ هزار قطعه در استان فعال است.

این مسئول اظهار کرد: مدت زمان دوره پرورش گوشت بوقلمون 4 ماهه است و بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی در این استان در شهرستان تاکستان با ظرفیت ۶۴ هزار و ۱۰۰ قطعه است.

وی یادآور شد: بازار مصرف گوشت بوقلمون استان قزوین بیشتر استان‌های تهران، کرج و اصفهان است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین دارا بودن ترکیبات پروتئین بالا، کمترین کلسترول املاح و اسید آمینه ضروری را از مهمترین خصوصیات گوشت بوقلمون ذکر کرد و گفت: ۴۰ درصد گوشت بوقلمون قرمز و ۶۰ درصد آن سفید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز