خبرگزاری کار ایران

توزیع ۱۰ تن مرغ منجمد وارداتی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۶۰۱

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از توزیع ۱۰ تن مرغ منجمد وارداتی توسط اداره کل پشتیبانی امور دام آذربایجان‌غربی به‌منظور تنظیم بازار در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، خسرو شهبازی بیان کرد: امروز ۱۰ تن مرغ منجمد وارداتی توسط اداره کل پشتیبانی امور دام آذربایجان‌غربی به‌منظور تنظیم بازار در سطح استان توزیع شد.

وی تصریح کرد: جهت کنترل قیمت گوشت مرغ گرم در استان با تشکیل تیم بازرسی در شهرستان‌ها قیمت مرغ در بازار رصد و کنترل می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی  قیمت هر کیلو  مرغ منجمد وارداتی را ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با متخلفینی که قیمت را بالاتر از قیمت مصوب عرضه کنند برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری در سطح استان، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می‌شود و این استان تأمین‌کننده مرغ موردنیاز استان‌های هم‌جوار از جمله آذربایجان‌شرقی است.

شهبازی عنوان کرد: ۶۷ واحد پرورش مرغ مادر در استان وجود دارد که ۶۱ واحد با ظرفیت ۱.۹ میلیون قطعه فعال بوده و افزایش تولید مرغ گوشتی نژاد آرین نیز پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی حلقه‌های صنعت گوشت مرغ شامل مزارع مرغ اجداد، مرغ مادر گوشتی، مرغ گوشتی، کشتارگاه‌های تمام‌اتوماتیک، کارخانجات جوجه‌کشی، خوراک طیور و فروشگاه‌های عرضه گوشت مرغ در استان شکل یافته است، اظهار کرد: این موضوع بستری مطلوب برای تولید مرغی بااصالت کامل ایرانی آرین است.

شهبازی با اشاره به جوجه‌ریزی چهار میلیون و ۶۰۰ هزارقطعه‌ای در آبان‌ماه عنوان کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در تأمین مرغ استان وجود ندارد، حتی مازاد بر مصرف نیز تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از مردم استان خواست با خرید متعارف، از تقاضای غیرمعمول برای خرید مرغ و ذخیره‌سازی بیش از نیاز خود در خانه خودداری و با مشارکت در تنظیم بازار کالای اساسی، عوامل اجرایی را در این زمینه همراهی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز