خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای لرستان:

سهم بانوان از دهیاری‌های استان در آینده باید ارتقا یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۶۱۳

مدیرکل امور روستایی و شوراهای لرستان تاکید کرد: سهم بانوان از دهیاری های استان در آینده باید ارتقا یابد و یکی از برنامه های اولویت دار در این زمینه استفاده از ظرفیت بانوان دهیار در مسایل فرهنگی و اجتماعی روستاها است.

به گزارش ایلنا، حمزه مویدی نژاد روز سه شنبه دوازده دی ماه در همایش تجلیل از دهیاران زن به مناسبت ولادت باسعادت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد دهیاران لرستان زن هستند که در کشور سهمی پنج درصدی متعلق به لرستان است که نسبت به نرم کشوری بالاتر و نشان از رشد و بالندگی فکری روستاییان استان دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای لرستان گفت: ۱۲۰ دهیار زن در این استان به جامعه روستاییان خدمت می کنند که نشانگر توجه ویژه دولت به استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه های مدیریتی است.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه های مدیریتی امروزه یک ضرورت انکارناپذیر استف افزود: بیش از ۲ دهه از عمر دهیاری ها در کشور می گذرد و در حال حاضر یک هزار و ۳۵۹ دهیاری در استان به جامعه روستاییان خدمت می کنند.

مویدی نژاد اضافه کرد:‌ ۲۵۹ هزار نفر ساعت از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برنامه های آموزشی در سطح روستاهای استان برگزار شده است و در قالب تفاهم نامه با فنی و حرفه ای این میزان در سال آینده افزایش خواهد یافت.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای لرستان بیان کرد:‌ اقدامات خوبی در حوزه اشتغال روستایی طی ۲ سال اخیر صورت گرفته و رقمی حدود ۸۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ریاست جمهوری برای توسعه روستاهای لرستان اخذ شده که باید در مسیر صحیح مورد استفاده صورت گیرد ، در هفته های آتی توزیع شهرستانی این اعتبار به فرمانداران برای توسعه وضعیت روستاهای استان ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای لرستان با اشاره به اخذ مجوز تاسیس برای دهیاری های جدید یادآور شد: آخرین مجوز در این زمینه مربوط به سال ۹۵ بود که با پیگیری های صورت گرفته امستال ۱۶۵ مجوز جدید اخذ شده که پس از تاسیس به ظرفیت دهیاری های استان افزوده خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز