خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار قزوین:

افزایش سن و سابقه معامله‌ای بین مجلس و دولت بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۰۹۳

مگر جامعه کارگری چند درصد در ورشکستی تامین اجتماعی دخیل بود که باید تاوانش را بدهد

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان قزوین گفت: افزایش سن و سابقه بدون نظر هیچ یک از فعالین جامعه کارگری و معامله‌ای بین مجلس و دولت بود و بیش از ۱۷ تا ۱۸ مورد ایراد قانونی و شرعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست تشکل‌های کارگری استان قزوین برای قدردانی از فعالین شوراهای حل اختلاف کارگری استان با حضور رئیس و نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور، پیش از ظهر امروز در مجتمع متالورژی پودر ایران در شهر صنعتی البرز برگزار شد.

آیت اسدی در این مراسم گفت: تشکل‌های کارگری استان دو بار با نمایندگان استان در مجلس دیدار داشته و در آن دیدارها مزایا و معایب برنامه هفتم مطرح شد و قول داده شد که مبحث کارگران مورد توجه قرار خواهد گرفت، چرا که خط قرمز است و به همین دلیل از نظرات فعالین کارگری استفاده می‌شود.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان قزوین ادامه داد: در مجلس هم جلسات مختلفی برگزار شد و در کمیسیون‌ها برای همکای قول صددرصد داده شد؛ اما متاسفانه زمانی که در حال برگزاری جلسه بودیم، تیتر رسانه‌ها از مصوب شدن سن و سابقه خبر داد و جلسه ما قطع شد.

نمایندگان مجلس باید حرف و نظر مردم را پیگیری کنند

وی بیان کرد: با توجه به رایزنی تمام استان‌ها این انتظار نمی‌رفت، شما نمایندگان مردم هستید باید حرف و نظر مردم را پیگیری کنید، نماینده دولت نیستید که مشکلات آن‌ها را حل کنید، نظر مردم، تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تامین اجتماعی  این نبود.

این فعال جامعه کارگری عنوان کرد: برای دستمزد، برج چهار با نمایندگان جلسه داشتیم، با تمام نمایندگان هم تماس داشتیم که دولت افزایش قانونی را مد نظر ندارد، اما نمایندگان مجلس در هیچ یک از جلسات شورای عالی کار نبودند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: سوال ما از نمایندگان این است؛ آیا مجلس قانون خدمات کشوری را تصویب کرده یا نه؟ آیا براساس این قانون نرخ تورم مبنای تعیین دستمزد نیست؟ پس چرا دو هفته قبل پیشنهاد ۲۰ درصد را رد و بعد از آن ۲۵ درصد را قبول می‌کنید که با تورم متناسب نیست؟

وی اضافه کرد: با مشکلاتی که شاهد آن هستیم هیچ کس حاضر به ازدواج نیست، کارگران دو شیفت کار می‌کنند و مشکل روحی دارند، باید برای این وضعیت فکری شود، ما منابع بسیار غنی داریم، اما مدیریت ندارد، ما چند درصد در ورشکستی تامین اجتماعی دخیل بودیم که باید تاوانش را بدهیم، البته من ورشکستی را قبول ندارم، ۸۵ درصد حقوق بگیران حداقل بگیر هستند.

می‌آییم تا افرادی که منافع ما را دنبال نمی‌کنند رای نیاورند

اسدی گفت: نمایندگان حداقل امسال که سال انتخابات است نمایندگی مردم را داشته باشند، ما به شرکت در انتخابات تاکید داریم و جامعه کارگری همه در انتخابات شرکت خواهیم کرد و به افرادی رای می‌دهیم که اهداف ما را دنبال کنند و می‌آییم تا افرادی که منافع ما را دنبال نمی‌کنند رای نیاورند.

وی ادامه داد: این مجلس عملکرد خوبی نداشت، قیمت کالاها پنجاه برابر شده، وقتی قیمت‌های چهار سال پیش را نگاه کنیم انگار که اصحاب کهف بیدار شده‌اند، شاهد شعار بودیم و یکی از آن‌ها اجرایی نشد.

اسدی خاطرنشان کرد: نباید نمایندگان با عملکرد خود کاری کنند که مردم با صندوق‌های رای قهر کنند.

در پایان این مراسم از فعالین حوزه هیأت‌های حل اختلاف کارگری تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز