خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

آزاد راه خرم‌آباد- اراک نیاز به آسفالت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۵۴۴

استاندار لرستان از به بهره‌برداری رسیدن چهارخطه توره- بروجرد در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در جلسه با خادمی معاون وزیر راه با اشاره به پروژه آزادراه خرم آباد- اراک، اظهار کرد: این پروژه یکی از بخش‌های مهم کریدور ترافیکی شمال- جنوب کشور است که ارتباط بنادر انزلی، آستارا و نوشهر را به نواحی جنوب و جنوب غربی به ویژه بندر امام خمینی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: با ساخت این آزادراه اتصال بین آزاد‌راه‌های ساوه–سلفچگان و خرم‌آباد– پل زال برقرار شده و در آینده در صورت اتصال آزادراه مذکور به سلفچگان و  قم و امتداد آن به آزادراه حرم تا حرم به طور موثری بر میزان پویایی و ارتقای شبکه آزادراهی کشور افزوده خواهد شد. 

استاندار لرستان تسریع کرد: طول این آزادراه ۱۳۴ کیلومتر است که تاکنون فاز اول این آزادراه به طول 67 کیلومتر حد فاصل بروجرد تا خرم آباد در استان لرستان به بهره‌برداری رسیده است و این مهم، طی مرداد ماه سال 1400 با تلاش مستمر نیروهای پرتوان و زبده صورت پذیرفت. 

وی در ادامه با بیان اینکه فاز دوم این آزادراه که حد فاصل شازند تا بروجرد است؛ در دستور کار قرار گرفته و اتصال این آزادراه در استان مرکزی را به کنار گذر شمالی اراک و شبکه آزادراهی برقرار خواهد کرد، افزود: تا اواخر خرداد حدود ۲۴کیلومتر از مسیر اراک- شازند و بروجرد تعیین تکلیف شده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز تا سال آینده طراحی می‌شود.

زیویار  خاطرنشان کرد: آزادراه خرم‌آباد- اراک نیاز به لایه سوم آسفالت و ترمیم برخی از قسمت‌های این مسیر دارد که قرار است شرکت زیرساخت ۵ هزار تن قیر برای آن تخصیص دهد.

وی افزود: طرح مطالعاتی کنارگذر غربی خرم‌آباد نیز در دست اجرا است.

استاندار لرستان بیان کرد: خط راه آهن دورود –خرم آباد به‌طول ۱۱۴ کیلومتر بخشی از کریدور شمال جنوب کشور است که در حمل بار و مسافر و کالا اهمیت ویژه ای دارد. 

به گفته زیویار پروژه مذکور دارای هفت ایستگاه بوده که شامل دو ایستگاه تشکیلاتی و سایر ایستگاه های درجه دو، سه و دارای 17 دستگاه تونل به طول کلی 33000 متر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز