خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

دستگاه قضا نقطه‌ی اتکا و اطمینان جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸۶۵

استاندار لرستان گفت: دستگاه قضا به واسطه‌ی وظایف خطیری که دارد نقطه‌ی اتکا و اطمینان جامعه است.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار امروز شنبه شانزدهم دی ماه در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان، عنوان کرد: وظایف دستگاه قضا علاوه بر این که تکمیل کننده است اصلاح کننده سایر امور است.

وی اظهار کرد: دستگاه قضا با نظارت های به موقع در موارد خاص تکمیل کننده سلامت برنامه های سایر بخش‌ها است.

استاندار ادامه داد: این دستگاه توسط شخصیت های حقوقی اصلاح کننده مشکلات سایر بخش ها است.

زیویار تصریح کرد: تمامی مسئولین دستگاه ها در انجام وظایف اداری خود به نوعی در مقام قضاوت قرار دارند اما از این جهت وظیفه ی دستگاه قضا به صورت ویژه است.

وی با اشاره به موضوع عدالت در تصمیمات به عنوان اصل وظایف دستگاه قضا و مورد تأکید اولیای الهی و معصومین، گفت: مهم تر از اجرای عدالت خود عدالت است که باید با کنار گذاشتن هوای نفس آغاز شود.

استاندار در ادامه به دهه بصیرت، مناسبت های آن و نقش و جایگاه شهدا در نظام اسلامی و نوع نگاهی که مسئولین باید به این موضوع داشته باشند، اشاره کرد و ادامه داد: ایثار و فداکردن جان توسط شهدا در راه آرمان های انقلاب اسلامی وظیفه ی مسئولین را سنگین تر کرده و لذا باید در اجرای امور دقت نظر مضاعف داشته باشند.

زیویار افزود: آنچه که مسئولین در قالب قوای مختلف باید مدنظر داشته باشند علاوه بر انجام احسن وظایف سازمانی همراهی، همدلی و دقت نظر در امورات است که می تواند تبدیل به یک الگوی سازمانی در دنیا شود.

در این مراسم و با حضور دادستان کل کشور، استاندار لرستان، رئیس کل دادگستری استان و امام جمعه موقت خرم آباد علی حسنوند به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان معارفه و از زحمات داریوش شاهون وند دادستان سابق تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز