خبرگزاری کار ایران

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه خبر داد؛

حفر چاه برای تأمین آب شرب ساوه به دلیل کاهش آب سدالغدیر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸۸۵

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه گفت: کاهش منابع آبی ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر این شهرستان به دلیل کاهش نزولات آسمانی، سبب شده است تا برای تأمین نیاز آب شرب ساوه اقدام به حفر چاه آب و بهره‌برداری از منابع آبی زیرزمینی شود.

به گزارش ایلنا، مجید امیرحسینی افزود: برای تأمین آب اضطراری شهرستان ساوه در شرایط بحرانی، برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی و شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و همچنین دستگاه‌های زیربط شهرستانی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شده است تا 6 حلقه چاه جدید و 10 حلقه چاه قبلی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی که قابلیت بهره‌برداری نداشته از طریق جابجایی، کف‌شکنی و سایر اقدامات لازم جهت بهره‌برداری آماده شوند.

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه به موضوع صدور مجوز برای حفر چاه‌های مذکور اشاره کرده و اظهار داشت: در حال حاضر مجوزهای لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی برای حفر 16 حلقه چاه در قالب طرح اضطرار صادر شده است.

امیرحسینی تصریح کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات موجود، در حال حاضر عملیات اجرایی برای حفر 2 حلقه چاه آغاز شده است. در ماه‌های آینده با تأمین اعتبارات لازم، حفر سایر چاه‌های برنامه‌ریزی شده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر به کمتر از 19.5 میلیون مترمکعب رسیده و از میزان آب ذخیره شده در این سد تنها 4.5 مترمکعب قابل بهره‌برداری است. در حال حاضر دبی ورودی سد الغدیر 400 لیتر در ثانیه است و منابع آبی ذخیره شده در این سد به مصارف شرب شهر ساوه تخصیص داده می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز