خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار البرز:

تاکنون بیش از ۹۸ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۸۳

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در هفتمین جلسه قرارگاه جهادی اشتغال استان البرز از تحقق ۹۸ درصدی تعهدات اشتغال استان معادل ۴۸۱۷۵ فرصت شغلی تا دهم دی ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله دارابی عصر روز شنبه ١۶ دیماه در هفتمین جلسه قرارگاه جهادی اشتغال استان البرز که به ریاست معاون استاندار در سالن جلسات شهدای دولت برگزار شد، با ارائه مطالبی از اقدامات صورت گرفته در مصوبات جلسات قبلی، در خصوص تعهد ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سامانه ملی رصد در سال جاری گزارش داد.

وی در این جلسه افزود: ثبت بیش از ۹۸ درصد تعهدات اشتغال استان معادل ۴۸۱۷۵ فرصت شغلی تا روز جاری از سوی دستگاه‌های اجرایی در سامانه ملی رصد صورت پذیرفته است و سرجمع از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار اشتغال ایجادی توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به کسب رتبه پنجم در شاخص ترکیبی اشتغال استان البرز در کشور که در شورای عالی اشتغال اعلام شد گفت: استان البرز با اقدامات جهادی در بخش اشتغال ثبت تعهدات مربوط به اشتغال استان در سامانه ملی رصد توسط دستگاه‌های اجرایی و با مشارکت بخش خصوصی از ضریب صحت ۸۸ درصدی برخوردار بوده است.

دارایی در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت شهرستان‌های استان البرز در ثبت تعهد اشتغال در سامانه ملی رصد تاکنون فردیس با ۹۳.۳۶ درصد نسبت به تعهد کل سال رتبه اول و اشتهارد نیز با ۴۴.۴۷ درصد پیشرفت در ذیل این جدول قرار دارد. شهرستان‌های ساوجبلاغ، چهارباغ، کرج، نظرآباد و طالقان در ادامه رتبه‌های دوم تا ششم این جدول قرار دارند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغالزای در بخش مشاغل خانگی گفت: ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی سال جاری در بخش مشاغل خانگی تخصیص یافته است که تاکنون ۸۵ میلیارد تومان آن در دستگاه های مختلف میراث فرهنگی، بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و فرهنگ و ارشاد به بانک‌های عامل چون رفاه، توسعه تعاون، پست بانک، ملت، ملی ، تجارت، صادرات و مهر ایران معرفی شده است.

دارایی در ادامه با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغالزای در بخش مشاغل خانگی گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر و در حمایت از این مشاغل خانگی در قالب ۱۴۲۷ طرح ارسالی به بانک به میزان ۸۵ میلیارد تومان پرداختی صورت پذیرفته است.

وی خاطرنشان شد: در سال جاری شاهد افزایش دو برابری صدور مجوز در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۸۳ درصدی پرداخت در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین افزایش ۷۱ درصدی معرفی تسهیلات به بانکهای عامل در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز